Måste få skriva av mig
Jag och min man har försökt att få barn i 2 år snart. Och det har inte hänt nånting. Sen att vi inte varit jätteaktiva är en annan sak.
Jag började ge upp men kände att det var dags att börja en utredning. Och detta har vi gjort. Vi har varit på Göteborgs kvinnoklinik(privat) och vi har båda undersökts. När dom gjorde min undersökning såg dom att den ena passagen är lite tilltäppt men den andra funkar helt normalt.
Sen så kom det till min mans prov. Det visade sig att det inte fanns något liv i hans prov...inte nånting.
Så nu har dom skickat en remiss till Sahlgrenska så vi kan göra ett kromosonprov och se om dom kan hitta nåt där. Och om dom kan få ut nåt genom att operera.
Men det känns som det kommer ta väldigt lång tid detta och man vill inte, men man är det ändå, lite rädd för att vi inte kommer att kunna bli föräldrar. Och jag vet inte vart jag står när det gäller andra alternativ som donation eller adoption. Eller jo, det gör jag nog, vill ju uppleva och vara gravid...men känns liksom ändå fel. Svårt.
Och jag känner mig inte direkt motiverad till nånting annat. Jag behöver gå ner i vikt men när jag tänker på detta då känner jag bara att det är meninglöst liksom. Men jag vet att läkarna kommer säga att jag måste ner i vikt...så är väl likabra att börja med det...
ville bara skriva av mig.