• Pixie The Biatch

kul udda sport i stockholmstrakten?

Hej!
    Jag vill hitta nåt kul att göra nån/några dag i veckan.
    Finns det någon som vet om nån rolig lite udda sport som startar upp nu i höst?
    Där man kan börja som nybörjare.

egentligen vad som helst, men som ett tex skytte...
    annars har jag dansat rätt mycket när jag var mindre typ magdans?

alla förslag är bra!

puss och kram i sommarvärmen 

• Svar på tråden kul udda sport i stockholmstrakten?
  • lykantrophona

Det finns gott om sporter, men om du vill börja med något ovanligt så kan jag ju tipsa dig om saker jag hört talas om. Taido är en kampsport som är ganska vacker att titta på t ex, och tror inte många håller på med den, till skillnad från judo eller karate. Fäktning är något som verkar kul. När det gäller dans så har jag hållt på en del med kathak, en klassisk nordindisk dans. Sen finns ju vissa som tycker att DeathGame är en sport.

• SilverEmma

Frisbeegolf är skitkul! Det borde absolut finnas några fina banor i stockholm! Vet att det finns en jättebra i Uppsala.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • lykantrophona
    SilverEmma skrev 2010-07-13 16:17:37 följande:
    Frisbeegolf är skitkul! Det borde absolut finnas några fina banor i stockholm! Vet att det finns en jättebra i Uppsala.
    Det har iaf funnits banor i Stockholm förut, antagligen finns de kvar.
  • Pixie The Biatch
    lykantrophona skrev 2010-07-13 16:15:49 följande:
    Det finns gott om sporter, men om du vill börja med något ovanligt så kan jag ju tipsa dig om saker jag hört talas om. Taido är en kampsport som är ganska vacker att titta på t ex, och tror inte många håller på med den, till skillnad från judo eller karate. Fäktning är något som verkar kul. När det gäller dans så har jag hållt på en del med kathak, en klassisk nordindisk dans. Sen finns ju vissa som tycker att DeathGame är en sport.
    haha deathgame...det var ja udda :D...ska googla lite på de andra du sa tack för tipsen!  
  • Mumlan74

KLÄTTRING!
    det är vansinnigt roligt och man tränar både kropp och hjärna. man blir stark, smidig och koordinerad.

du kan antingen testa klättring på www.klattercentret.se eller www.karbin.com.
    jag hänger själv mest på karbin och en del på K2 vid telefonplan.
    /E

Svar på tråden kul udda sport i stockholmstrakten?