• Justess

    Reservdel (spänne) till Ergo - var?

    Har lånat ut min Ergo under ett par års tid och nu fått tillbaka den. Tyvärr saknas ena delen av spännet man klickar fast bak på ryggen (eller fram på bröstet, beroende på hur den används). Skulle därför behöva komma över ett sådant spänne som reservdel. Har googlat nätbutiker som säljer Ergo reservelar utan framgång. Någon som vet om ett sådant spänne finns att få tag på?


    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Svar på tråden Reservdel (spänne) till Ergo - var?
  • Justess

    Puttar upp i hopp om att någon kan hjälpa mig


    Man bör säga sanningen, men alla sanningar bör inte sägas.
  • Flickan och kråkan

    Jag skulle hört mig för på sjalbarns forum. Finns nog folk med gamla ergos. Vi har en manduca som är helt utsliten som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med exempelvis. Om inte annat så finns det med största sannolikhet någon där som vet. Annars skulle jag ha hört mig för med någon av de svenska butiker som säljer ergo.

  • suramin

    edenbaby.se säljer reservdelar till manduca, och det är väl troligt att det spännet kan passa till ergo också. Kolla under bärselar, tillbehör på hemsidan. Du kan säkert maila och fråga om det kan tänkas passa.

  • SelTjur

    Gammal tråd, men jag måste bara dela med mig av följande:

    Spännet till midjebältet på vår Ergo hade gått sönder när vi plockade fram den till 3:e barnet. Inget att förvånas över efter 6 år och två barn sedan inköp, jag tycker det är hyfsat bra med tanke på slitaget och att den legat undanstuvad ett tag.

    Men var hitta nytt spänne?

    Vi hade köpt Ergon 2007 hos knyt-an.se så jag mailade och frågade om man kunde köpa en sådan där midje-förlängare som dom säljer och ta han-spännet från den. Jag fick svaret att det var bättre att kontakta distributören(reirei.se) direkt och fråga. Sagt och gjort.

    Jag fick ett jättevänligt svar där dom bad om min adress, några dagar senare dök spännet upp i posten. Hur schysst som helst!

    Dom berättade även att de aldrig byter ut hon-spännet eftersom det är fastsytt, om någon mot förmodan skulle råka ut för det och snubblar över denna tråd.

    /Erik 

  • Tonsai

    Hej Erik!

    Av en slump har vi samma historik som er men vi ligger lite "efter" med tredje barnet som föddes 2015.

    Köpte vår bärsele från Knytan 2006 och har använt den flitigt under ca 6 års tid. Ergon låg sedan undanstuvad några år och nu när vi börjat använda den igen så gick hanspännet sönder. Egentligen skulle vi kunna köpa en ny Ergo men det vore trevlig att fortsätta använda vår gamla trotjänare. Jag mailar genast distributören.

    Tack för ditt inlägg.

    /Jenny

  • jollan84

    Hej!

    Gammal tråd, men hoppas på svar. Har köpt nytt hanspänne men hur bär man sig åt för att byta ut det? Ska man väta änden där den ska träs på? Är ju inte så enkelt som jag hade trott i alla fall.

    MVH Josephine 

Svar på tråden Reservdel (spänne) till Ergo - var?