• lillamye

är det sant att man blir fortare full om man dricker vin/sprit/öl ur sugrör?

jag har hört nån sagt det men är det sant?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden är det sant att man blir fortare full om man dricker vin/sprit/öl ur sugrör?
  • BamBam

Varför skulle man bli det?  Lika dumt som att tro att man blir fullare om man blandar socker i folkölen.

Love me or Hate me. Either way i´m still on your mind.
  • ooOOblubbOOoo
    ekke skrev 2010-07-13 21:24:25 följande:
    ring 118118 vetja
    BRA idé!! Jag röstar för det med. DÅ får de lite att klura på. Haha, vad skoj.
    Vad ska man skriva här då?
  • logg81

Nej...

Det enda jag vet (har gjort så många många gånger....) som man kan bli galet full av är när man dricker grädde först och sedan snapsar... Då lägger sig grädden som ett lock och spriten på grädden. Sen när grädden försvunnit så slår 4-5 snapsar till på en gång... Jättefarligt och jättedumt...

O så blir man galet full om man äter en melon man fyllt med sprit. Smakar bara melon och man kan äta hur mye som helst... Sen säger det tjoff och man har cirkushjärna...

(Gamla knep från tonårstiden )

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • lillamye
    logg81 skrev 2010-07-13 21:43:21 följande:
    Nej...

Det enda jag vet (har gjort så många många gånger....) som man kan bli galet full av är när man dricker grädde först och sedan snapsar... Då lägger sig grädden som ett lock och spriten på grädden. Sen när grädden försvunnit så slår 4-5 snapsar till på en gång... Jättefarligt och jättedumt...

O så blir man galet full om man äter en melon man fyllt med sprit. Smakar bara melon och man kan äta hur mye som helst... Sen säger det tjoff och man har cirkushjärna...

hur får man in spriten i melonen lät som nåt jag ville testa :-P
  • lillamye
    ekke skrev 2010-07-13 21:24:25 följande:
    ring 118118 vetja
    hahaha klockrent kanske får göra de

även hört att man blir fullare om man super på tom mage.
  • logg81
    lillamye skrev 2010-07-13 21:45:31 följande:
    hur får man in spriten i melonen lät som nåt jag ville testa :-P
    Man snittar lite i toppen på den så man får loss en trekant. Sen får man prova sig fram till hur mycket man vill ha i (och får i)... Sen är det bara att kyla den och antingen använda melonbitar som tilltugg eller i kall läsk (eller vad man nu vill dricka.

Ta inte en hel 70is i melonen... då blir den vidrigt vattnig... Ta hellre för lite sprit än för mycket.
    Vattenmelon funkar men smakar mer sprit... Småmeloner som har lite mer smak i sig döljer spritsmaken lite...

• enny signatur
    logg81 skrev 2010-07-13 21:50:32 följande:
    Man snittar lite i toppen på den så man får loss en trekant. Sen får man prova sig fram till hur mycket man vill ha i (och får i)... Sen är det bara att kyla den och antingen använda melonbitar som tilltugg eller i kall läsk (eller vad man nu vill dricka.

Ta inte en hel 70is i melonen... då blir den vidrigt vattnig... Ta hellre för lite sprit än för mycket.
    Vattenmelon funkar men smakar mer sprit... Småmeloner som har lite mer smak i sig döljer spritsmaken lite...

ässh det där lät ju skitkul, ynd att jag inte dricker ;)
  • logg81
    enny signatur skrev 2010-07-17 16:50:24 följande:
    ässh det där lät ju skitkul, ynd att jag inte dricker ;)
    Ja, det kan bli rätt kul... Lite för kul om man inte är försiktig...
    Om inte så har man en fin partydekoration... Man kan ju forma melonen hur som helst... Köra en mixerstav i den så det blir grötigt och hälla i sprit och sen ha den som bålskål....

Meloner är ena riktiga partysaker

TS.... har du testat än?
  • enny signatur
    logg81 skrev 2010-07-17 21:20:39 följande:
    Ja, det kan bli rätt kul... Lite för kul om man inte är försiktig...
    Om inte så har man en fin partydekoration... Man kan ju forma melonen hur som helst... Köra en mixerstav i den så det blir grötigt och hälla i sprit och sen ha den som bålskål....

Meloner är ena riktiga partysaker

TS.... har du testat än?
    Så gröpa ur melonen och mixa den med spriten och sedan hälla tillbaka ? :)
    Hur mycket sprit ska man använda till en normal liten melon?
    Om man istället häller i den i melonen, hur länge ska den kylas ner sen?

Allt kan bli för kul om man inte är försiktig :)

• logg81
    enny signatur skrev 2010-07-18 19:08:14 följande:
    Så gröpa ur melonen och mixa den med spriten och sedan hälla tillbaka ? :)
    Hur mycket sprit ska man använda till en normal liten melon?
    Om man istället häller i den i melonen, hur länge ska den kylas ner sen?

Allt kan bli för kul om man inte är försiktig :)

Aldrig trodde jag väl att jag skulle sitta på FL och dela med mej av mina spritkunskaper

Nej, inte gröpa ur den. Köra mixern i melonen så det blir gegga direkt i den. O sen på med sprit och om det får plats med något annat typ sockerdricka eller vad man nu vill ha i den så kör man i det oxå...
    Det går säkert finfint att gröpa ur den och mixa den separat och sedan hälla tillbaka det i skalet

En melon tar ju rätt lång tid att kyla så jag skulle nog säga att den behöver stå och gotta till sig i kylen en dag iaf.

Du får smaka dej fram vad som blir bäst i smakväg. Klart att för mycket sprit får det att smaka urka men man kan ha i rätt mycket utan att det blir för galet i smaken
  • viseversa
    logg81 skrev 2010-07-13 21:43:21 följande:
    Nej...

Det smakar inte alls bara melon. jag har ätit vodka melon i Spanien och det smakar sprit helt klart.
  • logg81
    viseversa skrev 2010-07-19 09:18:12 följande:
    Det smakar inte alls bara melon. jag har ätit vodka melon i Spanien och det smakar sprit helt klart.
    Smaken är som baken.... jag tycker inte att det har smakat speciellt mycket sprit och jag hade alltid i alldeles för mycket
    Klart man inte kan slå i en hel 70is i en liten honungsmelon... är det ens möjligt... men ja... man får väl prova sig fram så man får till det för sin egen smak... precis som med vilket groggande som helst
  • viseversa

Dom som bjöd på denne melon lät den ligga i solen en dag först så mycket att vätskan i den avdunstade. Sen ställde som en spritflaska upp och ner i hålet i säkert en halv dag så melonen verkligen sög upp spriten. Ha,ha det smakade sprit kan jag påstå. =)

logg81 skrev 2010-07-19 09:27:38 följande:
    Smaken är som baken.... jag tycker inte att det har smakat speciellt mycket sprit och jag hade alltid i alldeles för mycket
    Klart man inte kan slå i en hel 70is i en liten honungsmelon... är det ens möjligt... men ja... man får väl prova sig fram så man får till det för sin egen smak... precis som med vilket groggande som helst
  • logg81
    viseversa skrev 2010-07-19 09:36:19 följande:
    Dom som bjöd på denne melon lät den ligga i solen en dag först så mycket att vätskan i den avdunstade. Sen ställde som en spritflaska upp och ner i hålet i säkert en halv dag så melonen verkligen sög upp spriten. Ha,ha det smakade sprit kan jag påstå. =)
    Det låter helt galet
    Men där har vi nog skillnaden Jag har aldrig dunstat melonen... Jag har fyllt rakt i och sedan kylt den.
  • viseversa
    logg81 skrev 2010-07-19 09:38:25 följande:
    Det låter helt galet
    Men där har vi nog skillnaden Jag har aldrig dunstat melonen... Jag har fyllt rakt i och sedan kylt den.
    Ja det låter godare. Den jag åt var ju i stort sett all vätska utbytt mot sprit. var som att tugga sprit.
  • logg81
    viseversa skrev 2010-07-19 09:42:19 följande:
    Ja det låter godare. Den jag åt var ju i stort sett all vätska utbytt mot sprit. var som att tugga sprit.
    *uäck*

Svar på tråden är det sant att man blir fortare full om man dricker vin/sprit/öl ur sugrör?