• Artep28

Balkongskydd? FL, hjälp mig!

Med ljus och lykta har jag letat och letat efter 2 st  IKEAs Dyning/ Balkongskydd!

De är slut på båda varuhusen i Göteborg och jag hittar dem varken på tradera eller Blocket.

Finns det någon som vet hur jag kan få tag på dem? Är trött på att grannarna kan se upp under min kjol ute på balkongen, haha!

• Svar på tråden Balkongskydd? FL, hjälp mig!
  • Joico

Ja eftersom det är IKEAs produkt så har du ju inte så många andra butiker att leta på än just IKEA.. kolla andra närliggande butiker.

Annars sy eget, lätt som en plätt! Vi köpte lite tjockare tyg på IKEA och sydde fåror uppe och nere, drog igenom en husvagnsvajer och satte upp ögglor på balkongen

• Artep28
    Joico skrev 2010-07-13 23:08:30 följande:
    Ja eftersom det är IKEAs produkt så har du ju inte så många andra butiker att leta på än just IKEA.. kolla andra närliggande butiker.

Annars sy eget, lätt som en plätt! Vi köpte lite tjockare tyg på IKEA och sydde fåror uppe och nere, drog igenom en husvagnsvajer och satte upp ögglor på balkongen
    Funderade på att sy en egen, men markisväven var så dyr så jag slog det ur tankarna ganska så snabbt... men det kan fungerar med ett vanligt, tjockare tyg menar du? Har ni haft uppe det ni sydde länge? Har det hållt bra?
  • Pappa G

Tittade på IKEA:s hemsida, och det verkade eventuellt finnas 12 st i Kållered idag (osäker tillgänglighet).

På IKEA i Jönköping fanns det gott om, om du har vägarna däråt..

• Joico
    Artep28 skrev 2010-07-14 08:31:34 följande:
    Funderade på att sy en egen, men markisväven var så dyr så jag slog det ur tankarna ganska så snabbt... men det kan fungerar med ett vanligt, tjockare tyg menar du? Har ni haft uppe det ni sydde länge? Har det hållt bra?
    Ja, för oss funkar det utmärkt. Vi har det givetvis inte uppe på vintern, men hela sommaren! Det har inte möglat  nåt eller så. Det enda som blivit är att det svarta färgat av sig på det vita av regnet (tyget är svart och vit-randigt med tjocka ränder, vi tvättade inte tyget innan).
    Vi har haft det 2år. Det håller kanon, det är ju inte påfrestningar på det direkt.
Svar på tråden Balkongskydd? FL, hjälp mig!