• Anonym (snart hårlös?)

Permanent hårborttagning?

Jag har försökt alla sätt att få bort håret på muttan, men inget funkar. Jag har rakat, vaxat, använt kräm, plockat med pincett. Använt alla tänkbara knep...men hur jag än gör så får jag inflammerade hårsäckar, prickar osv. Det är inte vackert, och definitivt inte skönt. Och så blir det bara mer och mer hår för varje år som går...

SÅ, jag funderar allvarligt på att ta bort hela klabbet permanent. Är det nån som har gjort det? Är ni nöjda/missnöjda? Är det värt det? Jag älskar att vara rakad och ibland gör jag det fast jag får problem...känns värt att få uppleva en dags hårlös lenhet trots att jag får lida ett par veckor för det.

• Svar på tråden Permanent hårborttagning?
  • Anonym (hårlös)

Jag har gått på behandlingar för att få bort hår...tagit bort hår från armhålorna och bikinilinjen (och lite mer). Det gör ont, kostar en del (olika på olika ställen), behövs kanske 4-6 behandlingar beroende på område och person. Efter bara 2 behandlingar märker man resultat. Googla olika företag. Bor du i malmö, har jag en del jag rekomenderar. 
    Jag är nöjd, att bara kunna hoppa in i bikinin dessa dagar, utan att raka, vaxa och hålla på.

• Anonym (Rocktjejen)
    Anonym (hårlös) skrev 2010-07-14 11:01:00 följande:

Jag har gått på behandlingar för att få bort hår...tagit bort hår från armhålorna och bikinilinjen (och lite mer). Det gör ont, kostar en del (olika på olika ställen), behövs kanske 4-6 behandlingar beroende på område och person. Efter bara 2 behandlingar märker man resultat. Googla olika företag. Bor du i malmö, har jag en del jag rekomenderar. 
    Jag är nöjd, att bara kunna hoppa in i bikinin dessa dagar, utan att raka, vaxa och hålla på.

Vad kostar en sån behandling?
    Själv bor jag i Malmö och jag skulle verkligen vilja bli av med håret på muttan Har såna problem med inflamerade hårsäckar och inåtväxta hår.
  • Anonym (???)

När jag var på konsultation hos en klinik så sa de att de inte behandlade blygdläpparna eftersom risken var stor för permanent missfärgning.  Men om ni menar bikinilinjen när ni säger muttan så är det inga problem ;)

• Anonym (hårlös)

Jag personligen ville ej ta bort allt, man vet aldrig... man kanske ångrar sig i framtiden, men jag tog bort en bra bit. Gillar Lasermedical, gå in på hemsidan o läs.

http://www.lasersmedical.se/

http://www.lasermottagningen.se/startsida.php

Vet att i b.la. Sth finns ställen där man kan ta bort allt hår a la Brazilian...vet inte om de har något i Malmö då jag ej varit så intresserad av det.

• Anonym (hårlös)

Jag fick "mängd-rabatt", betala 1250kr för både armhålor + bikini...per gång..
    annars kostar det 750 kr för armhålor och 1000kr för bikini, per gång.

• Anonym (snart hårlös?)

Jag vet en bra klinik där jag bor, och de kör borttagning på hela muttan. Glad
    Jag har en bekant som har gått där, vet inte hur mycket hon har gjort, vi har bara pratat om ben, och armhåla, vi är inte så goda vänner att vi pratar mer intima saker...

Anonym (hårlös) skrev 2010-07-14 11:01:00 följande:

Det står på deras hemsida att det är smärtfritt för de allra flesta personer...då kanske det inte stämmer? Hur länge hade du ont?
  • Anonym (hårlös)

under behandlingen gör de ut...de sekunderna man är där, sen kändes det inte mer.

• Anonym (hårlös)

ont*

• nurseanna

Jag har precis börjat behandling med laser för att ta bort mitt hår permanent, och då även intimt. Har tidigare vaxat mig (brazilian), men det gör så jävla ont! Och inte slapp jag inflammerade hårsäckar heller...Rynkar på näsan
    Visst det gör ont, precis när hon "skjuter", men smärtan är ögonblicklig.

Visst det är dyrt, men i slutändan, om man räknar med att man måste vaxa sig en gång/månad, att man slipper utväxt, så tror jag det är värt det.

Den salongen jag går på heter Hairfree, och jag vet att det finns två salonger i Malmö. Boka tid för en kostnadsfri konsultation för att veta mera!

• Anonym (snart hårlös?)
    nurseanna skrev 2010-07-16 11:57:17 följande:
    Jag har precis börjat behandling med laser för att ta bort mitt hår permanent, och då även intimt. Har tidigare vaxat mig (brazilian), men det gör så jävla ont! Och inte slapp jag inflammerade hårsäckar heller...Rynkar på näsan
    Visst det gör ont, precis när hon "skjuter", men smärtan är ögonblicklig.

Visst det är dyrt, men i slutändan, om man räknar med att man måste vaxa sig en gång/månad, att man slipper utväxt, så tror jag det är värt det.

Den salongen jag går på heter Hairfree, och jag vet att det finns två salonger i Malmö. Boka tid för en kostnadsfri konsultation för att veta mera!
    Det är en Hairfree-salong jag tänkte gå till också, det finns en sån där jag bor. Glad 
    Jag ska absolut gå dit för en konsultation, hoppas att jag kan få ett bra resultat...
  • Anonym (Johanna)

Har tagit bort allt med laser. Ångrar det inte en sekund.

• Anonym

Vill du bli av med håret så ska du DEFFINITIVT köra på det! jag har själv beställt en IPL apparat, den är ganska stor och tar mkycket plats och kostar en hel del också. Men jag tänkte göra hela kroppen och de skulle ju kostat mycket, så bättre att köpa den tänkte jag (dock inte från sverige) så jag beställde den faktiskt och delade upp pengarna med mina systrar. Har gjort armar, ben, lår, magen, mellangården, rumpan, och muttan, Väldigt bra resultat! ;D över glad faktikst, gör även ställen där de inte behövs, nu när jag ändå har apparaten ;)

• Anonym
    Anonym (snart hårlös?) skrev 2010-07-14 14:29:59 följande:
    Det står på deras hemsida att det är smärtfritt för de allra flesta personer...då kanske det inte stämmer? Hur länge hade du ont?
    Beror på¨vilken behandlig du kör på? finns Laser som är mindre smärtfritt än IPL. IPL känner du bara utav att de bränner håret lixom, å det känns bara under stunden inte sen :D
  • gufflon

Hej! Snälla Anonym, hur gör jag för att beställa en sån apparat från utlandet? vilket märke? Har ditt goda resultat hållt i sig? Kan jag i så fall köpa din begagnade...

• Anonym (Anonym)

Efter 4 behandlingar har jag märkt stor skillnad.

Jag var tvungen att raka mig nästa varje dag!

Nu kanske en gång i veckan. Gjorde armarna och armhålor. Det var en salong ganska nära Kista. Om jag minns rätt så hette salongen Beauty care. Det var kanske mer än 5 år sen jag var där.

• Anonym (Jonna)
    Anonym skrev 2010-08-27 15:11:57 följande:

Vill du bli av med håret så ska du DEFFINITIVT köra på det! jag har själv beställt en IPL apparat, den är ganska stor och tar mkycket plats och kostar en hel del också. Men jag tänkte göra hela kroppen och de skulle ju kostat mycket, så bättre att köpa den tänkte jag (dock inte från sverige) så jag beställde den faktiskt och delade upp pengarna med mina systrar. Har gjort armar, ben, lår, magen, mellangården, rumpan, och muttan, Väldigt bra resultat! ;D över glad faktikst, gör även ställen där de inte behövs, nu när jag ändå har apparaten ;)

Jag har också tänkt köpa en egen maskin. Vilken modell är det du har köpt. Kan du länka till någon sida om du är nöjd med din modell. Tack
  • Ruh
    Linda0375 skrev 2015-08-30 14:05:26 följande:

Silk'n Sensepil - Laser hårborttagare till hemmet - goo.gl/xNSkKl

Har du köpt den?
  • minimaria

Läste massa kommentarer här innan jag gick på första permanenta hårbottagningen idag (hel bikini). Kan säga så här var livrädd när jag la mig ner men kände nästan ingenting. Alla har olika smärttrösklar och självklart känns det mer vid blygdläpparna som har väldigt tunn hud men inte så att jag höll på att dö. Någon hade sagt att det var värre en en förlossning. Det sticker lite men går över så fort laserstrålen tas bort. 

Använde emlasalvan i (10 min), man ska ha den i 1-2 timmar innan. Jag kände mig helt avdomnad när jag tog bort den efter 10 minuter. 

Ville bara ge en lite positiv kommentar för de som läser här och kanske är rädda att mista livet pga smärta på bänken för hårtborttagning :p

Hoppas på att jag får bra resultat!

Svar på tråden Permanent hårborttagning?