• frk t

gott alkoholfritt rött vin?

ja, det undrar jag... är det någon som har ngt gott rödvin att rekommendera? ska ha middag o tänkte hälla upp alkoholfritt t mig själv i smyg när de andra dricker "riktigt"vin

• Svar på tråden gott alkoholfritt rött vin?
  • bimmer

hmm har inte prövat ngn rött vin men utfärdar en varning för ett vitt vin som heter fre och är tillverkat i californien. Däremot så kan jag rekomendera blue nuns vita alkoholfria vin för det smakar riktigt bra.

• frk t

jag gillar tyvärr inte vitt vin så mkt... fast nu händer det ju så mkt m smaklökar o vad man är sugen på så det kanske helt plötsligt är gott!!
    ska testa!

• Alfelina

Fy, prövade i stort sett alla röda och vita alkoholfria viner................................blääääääää! Jag har kört med vanligt cider eller JO- vindruvsjuise.

• Ms Morrison

Tydligen är det inte så lätt att skapa ett rött alkoholfritt vin så det smakar som ett riktigt vin. Testade en kompis rödvin förra nyår och fy vad äkligt. Inte dricker man ljummen juice heller. Så testa mousserande vita istället, mest "riktiga" i smaken.

• Kajak

Jag har smakat Ariel, den smakar OK, Inte så goda som min favvovin som t.ex Sunrise eller så.

Men jag fick tips att Ame är gott, godare än Ariel...

Jag vet inte om det stämmer men jag ska köpa hem en flaska o smaka.
    Sen kan jag återkomma o tala om vad jag tycker!

• guldplutt

Gott och alkoholfritt går tyvärr inte ihop i samma mening när det gäller vin, om du frågar mig Kör svartvinbärsMER eller nåt istället

• mysiss

Jag älskar rödvin och blev så besviken efter att ha provat många alkoholfria röda viner. Nej rödvin utan alkohol går inte ihop tyvär. Mend et finns ett moserande vitt vin som duger bra, rätt gott fackriskt. Jag svarar alltid på ett sånt här inlägg och jag säger alltid att ölen Jever fun är det bästa tycker jag om man nu gillar öl, ingen alkohol och mycket mindre kallorier, jammi.

• frk t

tack för alla tips! får se hur jag klurar mig ur situationen... kanske skyller på huvudvärk o migränmedicin... eler ngt... gästerna är läkare så jag kan tyvärr inte ljuga på för mkt om sjukdomar.. hahaha

• frk t

öl gillar jag ju, kanske ska testa det i stället!! tack tack för alla tips!

• verlon

Alkoholfritt vin är hopplöst! Jag är själv dryckesinköpare på en pub/restaurang/festvåning och har tidigare inte riktigt orkat bry mig om de alkoholfria alternativen, utan mest köpt det jag fått tag på. Men nu när jag tvingas dricka blasket själv inser jag att det inte är så kul att dricka alkoholfritt.
    Ame rekommenderar jag inte. Många som är nykterister gillar det, men det smakar rent ut sagt saft. Fast inte lika gott. Många andra smakar iaf åt vinhållet, men så särskilt gott är det ju inte.
    Alla vet ju att jag är gravid, så jag har faktiskt övergått till läsk och mineralvatten.

Svar på tråden gott alkoholfritt rött vin?