• Molle

Hur länge smittar "krupp" hosta??

Dottern min fick feber och en "kruppattack" (menar givetvis falsk krupp)natten mellan lördag och söndag. Febern försvann redan igår men hon hostar förskräckligt och är fortfarande hes av denna virus.

Hur länge smittar hosta? Hur länge smittar virus?

Har bestämt träff med några gamla kompisar och deras barn imorgon men det kanske är
    dumt att genomföra detta. Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Hur länge smittar "krupp" hosta??
  • tösmammi

Efter falsk krupp utbryter förkylning ...
    Den falska kruppen smittar inte utan det är ju själva förkylningen som gör det.

Utgå ifrån hur ditt barn mår och ring och fråga dina kompisar hur dom ställer sig till det.
    Det är ju förkylningstider nu så det borde inte göra större skada av att ditt barn träffar deras så att säga
    Förr eller senare blir dom förkylda ändå

• tösmammi

glömde skriva att viruset smittar dagarna innan det bryter ut och så länge man hostar och nyser....

• Andrés mamma

Tycker åxå du ska kolla med kompisarna - Jag skulle definitivt INTE uppskatta besök där man riskerar att ens eget barn blir sjuk. Det hinner dom bli nog mycket ändå!!

• AnnaLuleå

Jag skule itne gått. tycker inte alls om när det kommer andra till ställen som öppna förskolan eller så och barnen hostar förskräckligt. Blir man sjuk så blir man, men man behöver ju inte inbjuda till det om man inte måste.

Svar på tråden Hur länge smittar "krupp" hosta??