Brandvarnaren började tjuta en kort stund!
Nu sitter jag här på helspänn eftersom min värsta mardröm är att det börjar brinna. Men jag är ganska säker på att den bara varanade för dåligt batteri? För så gör den väl?
Nu sitter jag här på helspänn eftersom min värsta mardröm är att det börjar brinna. Men jag är ganska säker på att den bara varanade för dåligt batteri? För så gör den väl?
Har du lagat mat så det har rykt? Då kan den ju gå igång... Annars piper de när batteriet tar slut, hur de gör gissar jag är olika från tillverkare till tillverkare.
Dom kan också börja tjuta om det är mycket damm i dom.
Eller så fick den värmeslag i hettan.
Hos min farmor och farfar tjöt de om det blev kraftigt korsdrag, vet inte varför???
Byt batteri.
Har inte använt spis eller ugn idag. Den har varit tyst sedan den tjöt den lilla stunden. Så jag misstänker batteriet. Antar att det är speciellt batteri man ska ha...?
I går morse gick min brandvarnare igång av sig själv, gissa om jag flög ur duschen!! Men det var ingen brand någonstans och batteriet var bara ett halvår gammalt.
Kankse är det ett omen om ofärdstider??
I går morse gick min brandvarnare igång av sig själv, gissa om jag flög ur duschen!! Men det var ingen brand någonstans och batteriet var bara ett halvår gammalt.
Kankse är det ett omen om ofärdstider??
Jag hittade en fantastisk sida som man abonnerar på brandvarnar batterier,
www.brandposten.se/
Där bokar man lätt upp sig på så många batterier som man vill ha. Sen skickar dom hem batterierna hem i brevlådan en gång per år.
Känns jätte skönt att aldrig mer behöva oro mig om att min brandvarnare inte ska fungera. och det var inte dyrt heller.