• Hildis

Bolån hos Swedbank?

Vi är kanske på gång att göra en lite snabb husaffär. Vi är kunder hos Swedbank och har tidigare fått ett lånelöfte där. Nu när vi börjar jämföra ser det ut som att Swedbank är sämst i klassen, bla räntan på topplån är mycket högre än hos andra banker.

Är de verkligen så dåliga som det ser ut?
    Är det någon annan som har lån hos Swedbank (och varför?)?
    Eller någon som jämfört och förkastat Swedbank?
    Missar vi något?

Tack för all hjälp!

• Svar på tråden Bolån hos Swedbank?
  • Pappa G

Räntan på ett topplån brukar kunna vara synnerligen förhandlingsbar.

Vi har bolånen hos Swedbank.
    Jag tror den krassa prisskillnaden på sista raden när man jämför olika banker är ganska liten.
    Men ibland så sticker ju nischbankerna ut.
    Just nu är nog återhållsamhet ett ledord inför 85% regeln, som ju införs den 1 oktober.

• Desiree1988

Vi har swedbank och är supernöjda! Har man en bra bankman så kan man ofta fixa en bättre ränta också :)

Men det där med topplån låter farligt.. om ni måste låna mer än 85 % så kanske huset inte är något för er ekonomi?

• nollåtta

Vi har swedbank och har fått ner vår ränta rätt mycket. Vi har inget topplån dock.

• Blablabla

Är på gång & köpa hus. Vi har fixat lån hos i princip alla banker pga vi velat jämföra.

Swedbank var tyvärr den sämsta enligt oss. Sämst ränta + att banken verkar rörig enligt mig.

SBAB & Skandia hade de bästa villkoren. SBAB ifall du ska låna 90% & ska du låna 85% så är Skandia de bästa.
    Nordea har redan infört att du bara kan låna 85%, vilket är bra tycker jag. Så de andra lär ändra det till första oktober.

• Desiree1988
    Blablabla skrev 2010-07-15 00:43:40 följande:
    Är på gång & köpa hus. Vi har fixat lån hos i princip alla banker pga vi velat jämföra.

Swedbank var tyvärr den sämsta enligt oss. Sämst ränta + att banken verkar rörig enligt mig.

SBAB & Skandia hade de bästa villkoren. SBAB ifall du ska låna 90% & ska du låna 85% så är Skandia de bästa.
    Nordea har redan infört att du bara kan låna 85%, vilket är bra tycker jag. Så de andra lär ändra det till första oktober.
    Är lite nyfiken på räntan, vad för ränta gav de er?

Vi har 1,36% i ränta lånen med 3 månaders bindningstid och på Swedbanks hemsida står det 2,05%, så man kan få ner det rätt bra om man kan tala för sig.
  • Micke
    Blablabla skrev 2010-07-15 00:43:40 följande:

sbab lånar inte till mer än 85% numera. 
  • Blablabla

Vi har 85%, så vi hann väll i sista stund;)

• Blablabla
    Desiree1988 skrev 2010-07-15 07:25:10 följande:
    Är lite nyfiken på räntan, vad för ränta gav de er?

Vi har 1,36% i ränta lånen med 3 månaders bindningstid och på Swedbanks hemsida står det 2,05%, så man kan få ner det rätt bra om man kan tala för sig.
    Var fick du 1,36 % ????
Svar på tråden Bolån hos Swedbank?