• Pokergirl

Bra barnvagnsvänliga restauranger i Stockholm?

VI ska en vecka till Stockholm och tänkte hitta lite trevliga restauranger att äta på. Vi kommer att bo på söder men kommer att åka runt lite om dagarna så vi testar gärna ställen inom tullarna. Budget som lite mer exklusivt. Men det måste vara ok att ta med sig en barnvagn. Har en dotter på dryga  8 månader med oss som vi vill ska vara välkommen.

Så, tips någon?

Allt från bästa pizzan, kebaben, tapas, köttbiten, antipastin, anklevern....

• Svar på tråden Bra barnvagnsvänliga restauranger i Stockholm?
  • paloma84

Eh.. det beror på om du menar lunch eller middag?

* Sjöfartshotellets terass, Slussen
    * Texas Longhorn - St paulsgatan, Nytorget, Hornstull
    * Garlic and Shots (om ni tycker om vitlök)
    * Vapiano - Gamla stan

Ni får kolla upp ang. plats för barnvagn. Få plaster. Ring och boka kanske.

* Skrapan, Götgatan - Lunch
    * Medborgarplatsens uteserveringar - Lunch/Middag
    * I Gamla stan finns ju massor av alternativ

Sen om det är "lite mer exklusivt" avgör ej jag :)

• Pokergirl

Åh vilka bra tips! Det är både lunch och middag vi är på jakt efter så dessa tips var perfekta! Tusen tack!

• paloma84

Sen om ni skulle vara vid Centralen och bara undrar vart ni ska äta lunch, så skulle jag kila till:

* Panorama, Kulturhuset (dock stängt måndagar om jag minns rätt)
    * Jensens boeffhus, Vasagatan

Fika på Centralbadets mysiga gård vid Drottninggatan :) (endast lätta mackor och fika, kanske någon enstaka soppa)

Om ni skulle vara vid Östermalmstorg, skulle jag gå på Lisa på torget :)

Om ni är vid Odenplan så skulle jag gå på Hard Rock, Sveavägen eller Texas Longhorn, Upplandsgatan.

• Pokergirl

paloma84: tackar för tips! Tyvärr minns jag hard rock cafe som väldigt högljutt, men kanske jensen är en hit?! Ska spana in centralbadet och lisa på torget också, aldrig hört talas om dom restaurangerna.

• paloma84
    Pokergirl skrev 2010-07-14 22:04:56 följande:
    paloma84: tackar för tips! Tyvärr minns jag hard rock cafe som väldigt högljutt, men kanske jensen är en hit?! Ska spana in centralbadet och lisa på torget också, aldrig hört talas om dom restaurangerna.
    Hard rock vid lunchtid på uteserveringen är inte högljutt :)
  • Pokergirl
    paloma84 skrev 2010-07-14 22:14:02 följande:
    Hard rock vid lunchtid på uteserveringen är inte högljutt :)
    Ah, dom har uteservering? Perfekt! Tackar!
Svar på tråden Bra barnvagnsvänliga restauranger i Stockholm?