• Anonym

Hur mycket blödde ni efter er förlossning, och vilka bindor bör man köpa?

Hur länge blödde ni efter er förlossning? Hur mycket blod kom, behövde ni byta bindor ofta? Vilka bindor är bäst att köpa? Ska föda snart och vill gärna veta lite mer om detta och vilka bindor jag bör köpa

• Svar på tråden Hur mycket blödde ni efter er förlossning, och vilka bindor bör man köpa?
  • Lena

När jag efter två dagar kom hem från bb kunde jag ha vanliga bindor och byta några gånger om dagen. Köpte trosskydd som jag kunde ha senare.

• CarlHerman

Första 4 dagarna bytte jag binda varannan-var tredje timme ungefär.
    Första två dagarna hade jag bb´s breda och långa, sen några mjuka från apoteket. De vanliga tunna var för hårda och tunna i början, ville ha lite stötdämpning.
    Blödde mindre än vad jag trodde jag skulle göra, hade förväntat mig värsta störtfloden

• hellekis

Första 5 dagarna låg vi på BB så då använde jag deras bökiga bindor... när jag kom hem så köpte jag apotekets stora.. jag blödde väldigt mycke i 3 veckor..

• Teskedsmamman

Jag köper alltid med mig Libresse Night eller motsvarande, BBs bindor är tjocka och korviga och för mig har tunna libresse alltid räckt. Det är iofs olika från person till person....

3 killar & pojke v36 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • paloma84

Jag köpte Apoliva 100 pack för 99kr tror jag att det var, från Apoteket!
    Använde endast ett pack!

• Anonym (indo)

Finns vuxenblöjor att beställa. Rekommenderar det för det finns ingen binda i världen som pallar avslag.

• Teskedsmamman
    Anonym (indo) skrev 2010-07-14 23:35:25 följande:
    Finns vuxenblöjor att beställa. Rekommenderar det för det finns ingen binda i världen som pallar avslag.
    Inte?

Jag har 3 barn och har aldrig behövt använda vuxenblöja....
    3 killar & pojke v36 - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • paloma84
    Teskedsmamman skrev 2010-07-14 23:39:20 följande:
    Inte?

Jag har 3 barn och har aldrig behövt använda vuxenblöja....
    He he.. Tänkte detsamma Glad

Men men.. det är ju olika..
    Man får väl testa och se vad som funkar!
  • astalacasta

Jag blödde som tusan den första veckan. Snodde med mig några gigantiska blöjbindor från BB (önskar att jag hade tagit fler) och hemma hade jag de största, längsta och tjockaste bindorna jag hittade på apoteket.

Efter någon vecka blev det mer som normal mens, och då kunde jag ha tunna bindor.

• Anonym

Jag slutade blöda efter två dagar, sen räckte det med trosskydd.. Så skaffa både de största och lite mindre, ifall att..

Svar på tråden Hur mycket blödde ni efter er förlossning, och vilka bindor bör man köpa?