• Anonym (KG vs CM)

Väger mer än vad jag ser ut!? - Hur kommer det sig?

Jag anses vara rätt nätt och smal. Jag är 160 cm och jag väger 57 kg. I mina öron låter det som att man ska vara lite mullig.. men jag är _smal_! Vet kompisar som är längre och väger detsamma och ser lika smala ut.. Har b-kupa, rätt breda axlar och breda höfter. Ganska timglas.

Folk brukar gissa att jag väger drygt 50 kg.

Kan det vara så att en benstomme kan vara så mycket tyngre eller nått annat? Muskler och sånt?

Detta är en sak jag alltid undrat över :) Haha. Det är ju så störande att man alltid tänker på kilo ist för tex cm.

• Svar på tråden Väger mer än vad jag ser ut!? - Hur kommer det sig?
  • SC11

För mig är det nästan tvärtom, är 178 och vägde 58 innan jag blev gravid och jag ser inte särskilt smal ut. Har väldigt breda höfter, och utan dom hade jag kanske sett smalare ut.
    Men jag har alltid vägt lite ochhar ett oehört tunt benstomme, klen som fasen. Så det hänger på det.
    Min sambo vägen 100 (och då får man en bild av en tjockis)  men han är 189 och har ett rjält benstomme och en del muskler..

Så, det är väl det som gör det. Skelett och muskler.

• Anonym

Jag är också mer tvärt om. Väger just nu 58 kg till min 175 cm och "behöver" faktist gå ner ett par kg till. Jag vet inte varför jag är så lätt men jag har smala höfter, ben och liten rumpa där kvinnor annars lagrar en del fett men för den delen inte ser feta ut. Tycker nog annars att jag är normalbyggd och även när jag var så tunn att jag vägde runt 50 kg så har jag aldrig sett bräklig ut eller typ att knotor synts.

• Anonym

Jag är 174 och väger 74 kilo men när jag säger min vikt så är det ingen som tror mig utan deras ögon "ploppar" nästan ut när jag säger min vikt. De tycker att jag ser ut att väga mindre.
    Nu har jag rätt så stor byst, d-kupa och sen har jag lite slappt på magen men min kropp består av mycket muskler då jag tränar aktivt.
    Jag själv tycker inte att jag är tjock men jag tycker ändå att vågen visar lite väl mycket. Vart hos läkaren en gång för att jag va sjuk och i samband med det hade jag gått ner sju kilo och då får jag ett svar av henne att det gjorde inget för det behövdes ju...

• Anonym (KG vs CM)

Ja, sidär.. vad olika det kan vara. :)

Jag tycker det är lite skämmigt att säga min vikt.. och jag tycker inte det är roligt att se att det står 57 på vågen när jag inte har en 57-kiloskropp.. man börjar fundera om man inte är mullig ändå..

Anonym skrev 2010-07-15 12:12:16 följande:

Jag är 174 och väger 74 kilo men när jag säger min vikt så är det ingen som tror mig utan deras ögon "ploppar" nästan ut när jag säger min vikt. De tycker att jag ser ut att väga mindre.
    Nu har jag rätt så stor byst, d-kupa och sen har jag lite slappt på magen men min kropp består av mycket muskler då jag tränar aktivt.
    Jag själv tycker inte att jag är tjock men jag tycker ändå att vågen visar lite väl mycket. Vart hos läkaren en gång för att jag va sjuk och i samband med det hade jag gått ner sju kilo och då får jag ett svar av henne att det gjorde inget för det behövdes ju...

Vilken läkare.. hon borde ju fokuserat på det psykiska och inte det fysiska i det fallet.. :/
  • Anonym
    Anonym (KG vs CM) skrev 2010-07-15 12:16:50 följande:

Vilken läkare.. hon borde ju fokuserat på det psykiska och inte det fysiska i det fallet.. :/
    jo och då är det ändå min husläkare!
    jag vägrar att gå tillbaka till henne.
  • Anonym

Jag ser ut att väga mindre än vad jag egentligen gör... De flesta gissar en vikt på ca 80-85, när jag egentligen väger 102. Och NEJ, de säger inte så för att vara snälla, utan de är nära, ärliga vänner som inte har en aning om vad jag väger.

• Flissi

En kille vi umgicks med förr beklagade sig för hans tjej vägde minsann hela 65kg. (enligt oss tjejer inte ett dugg tjock)
    Han ville abslout inte vara ihop med nån som vägde över 60kg.
    Både jag & en kompis till,  frågade vad han trodde vi vägde egentligen.

50-55kg blev svaret.

Ja men tjena benrangel sa vi. Riktiga vikten var 66 & 72 kg!

• listo
    Anonym (KG vs CM) skrev 2010-07-15 12:16:50 följande:
    Ja, sidär.. vad olika det kan vara. :)

Jag tycker det är lite skämmigt att säga min vikt.. och jag tycker inte det är roligt att se att det står 57 på vågen när jag inte har en 57-kiloskropp.. man börjar fundera om man inte är mullig ändå..Vilken läkare.. hon borde ju fokuserat på det psykiska och inte det fysiska i det fallet.. :/
    Men alltså... du skriver att du är smal och att du anses vara nätt och smal. Det låter rätt onödigt att skapa ett problem som inte finns, genom att fundera på om du kanske är mullig ändå. Tycker du inte?

Det är ju så enkelt som att alla är olika byggda. Vikten kan vara fördelad på hur många olika sätt som helst vilket gör att två personer som är lika långa och väger lika mycket kan se helt olika ut. Du uppfattas som nätt och smal, någon annan med samma längd och samma vikt kan ha helt andra mått och uppfattas på ett annat sätt. Men det är ju helt irrelevant för DIG, eller hur?

Leta inte efter problem där det inte finns några, det är så onödigt
    Traddiraddiraj
  • Anonym

Det där är så intressant. Jag är 173 och väger 61 och jag ser ut som värsta tjockisen. Ingen skulle kalla mig smal i dagsläget.

• Anonym (KG vs CM)

LISTO - Jag har väll väldigt lätt för att hitta problem.. ;)  är sån till person, men sånt problem är det inte..mest en tankeställare. Men det är sant det du säger.
    Men det var främst jag var intresserad att höra hur det fungerade detta med benstomme och muskler och hur andra har det. Intressant att det kan vara så olika person till person.

• silhuett
    Flissi skrev 2010-07-15 14:00:11 följande:

En kille vi umgicks med förr beklagade sig för hans tjej vägde minsann hela 65kg. (enligt oss tjejer inte ett dugg tjock)
    Han ville abslout inte vara ihop med nån som vägde över 60kg.

Vad är det för jävla inställning?
    Visst ska man få vara attraherad av sin pojk/flickvän, men det låter sjukt fånigt att ha så snäva ideal.
  • silhuett

Jag vägde för övrigt 86 kg på gymnasiet, och mina kompisar blev jättechockade när de fick veta.
    För min del placeras den mesta vikten på rumpan, höfterna och brösten. Har en smal midja i förhållande till övrig kropp, så jag antar att det är därför jag inte upplevs som tjock, trots övervikt.

Svar på tråden Väger mer än vad jag ser ut!? - Hur kommer det sig?