• Sandra09

To "amm" or not to "amm".. that is the question...

Hej å Hå..

Det har varit en rätt livlig diskution i Kr ang en gravid kvinna som inte vill amma.
    Vilket i sig inte stör mig alls, alltså det faktum att mammor väljer att inte amma.

Man bestämmer ju över sina egna val här i livet. Det finns ju folk som går så långt som att påstå att de är sämre mammor. Men det är ju enligt mig Bullshit.
    Ens mammas kärlek sitter inte i hennes bröst...

MEN att folk säger att det inte är naturligt att amma, det är för mig obegripligt.
    Nu menar jag INTE DU som individ.. det kan kännas fel (onaturligt) för DIG, och DU väljer att inte amma, inte ens försöka och det är det inget konstigt alls.

Men om man ser på kvinnan i sin helhet.. alla kvinnor från tidens begynnelse, vi är gjorda för att amma. Det är ju så vi är gjorda. Det kan väl ingen sitta och förneka?

Att man sen själv väljer att inte amma är en helt annan sak. Och att ersättning är lika bra som att amma det tvekar jag inte heller på. Vissa påstod dock att ammning kan skada barnet? Att vi ger dem gifter via mjölken?

Vi har barnet i våran kropp i 9 månader. Barnet är "byggt" av våra gener, våra "gifter" våran kärlek... Ska vi sluta upp med det också då? Om vi nu ska försöka minska ner på giftet vi ger våra barn. (Skämt åsido)

Jag tycker man kan amma om man vill, ge ersättning om man vill det, inga skuldkänslor vad man än väljer. Bara man tar hand och älskar sitt barn så spelar ju formen barnet får i sig mjölk ingen roll..

Men att säga att det inte är naturligt... Nej. Det går jag inte med på..

• Svar på tråden To "amm" or not to "amm".. that is the question...
  • Helene70

TS, som du kanske vet så har tråden i kr stängt ner eftersom att det blev en massa pajkastning i stället för att stötta TS i hennes beslut.

Som vanligt så är det kvinnor som inte har så mycket annat liv än att just bara vara mammor som spyr galla över andra mammor som inte gör som dom.

Vi kvinnor borde bli bättre på att stötta varandra i stället för att komma med pekpinnar och en massa tyckanden. Man kan ju undra varför den svenska kvinnan känner sig så hotad att hon måste trycka ner andra för att höja sig självObestämd.

För övrigt håller jag helt med dig i ditt inlägg TS!

• Selfish Geene

Jag tycker att folk lite oftare borde säga. "vet du! Jag bryr mig faktiskt inte"
    Man måste inte ha en åsikt om varenda sak verenda enskild individ gör.

Svar på tråden To "amm" or not to "amm".. that is the question...