• ShadowPriest

Någon som har jobbat med hotellstäd?

Precis vart på intervju om ett hotellstäd. Där satt jag med en snobbig chef och en städerska som mest bara förklarade om hur jobbigt allt var och ojojoj, "vi måste ibland hinna med 32 rum och det på 4 timmar!".
    Och att det var många trappor som man skulle springa upp och ned i med tvätt, rummen skulle vara perfekta och så vidare och så vidare. Var ju en rolig intervju.....sista frågan "kan du börja på lördag i så fall?".

32 rum på 4 timmar? Är det verkligen så? Jag kände att minsta lilla fel jag gör så kommer jag att få sparken.

• Svar på tråden Någon som har jobbat med hotellstäd?
  • Loha88
    ShadowPriest skrev 2010-07-15 10:58:22 följande:
    Precis vart på intervju om ett hotellstäd. Där satt jag med en snobbig chef och en städerska som mest bara förklarade om hur jobbigt allt var och ojojoj, "vi måste ibland hinna med 32 rum och det på 4 timmar!".
    Och att det var många trappor som man skulle springa upp och ned i med tvätt, rummen skulle vara perfekta och så vidare och så vidare. Var ju en rolig intervju.....sista frågan "kan du börja på lördag i så fall?".

32 rum på 4 timmar? Är det verkligen så? Jag kände att minsta lilla fel jag gör så kommer jag att få sparken.
    ja har haft praktik på sånt.. men vet inte riktigt beror kanske på olika hotell.. de låter som dom ska göra storstädningar hela tiden.. en vanlig hotellstädning är ju bädda nytt i sängarna, städa toaletterna å dammsuga golven... och så jäkla långt id tarju inte de..
  • ShadowPriest
    Loha88 skrev 2010-07-15 11:09:54 följande:
    ja har haft praktik på sånt.. men vet inte riktigt beror kanske på olika hotell.. de låter som dom ska göra storstädningar hela tiden.. en vanlig hotellstädning är ju bädda nytt i sängarna, städa toaletterna å dammsuga golven... och så jäkla långt id tarju inte de..
    tog ni också 32 rum på 4 timmar?
  • SunnyBunny

Ja det har jag och visst du hinner med 32 rum på 4 timmar;) Det handlar ju om dagligstäd och då kanske ett rum tar 5-10 minuter om det inte är nåt speciellt som hänt och man är van och städa. Men absolut städning är inget lätt jobb, många som tror det. Man behöver styrka och kondis, om inte annat så får du det efter ett tag;)

• Loha88

jag jobbar som städerska nu.. men städar inte hotell utan apotek, posten, och sånna småställen.. och man måste ju vara noggrann annars får man ju massa skit... så det är ett svårt jobb men jag trivs jätte bra, även folk tror att det är ett skitjobb, men ja tycker inte de...

• ShadowPriest

ok, bädda, dammsuga och rengöra toan borde ju gå fort ja...trodde man skulle städa hela rummet, damma, rengöra fönstrerna osv.
    hur var chefen på eran intervju? var det också som jag hade det?

• SunnyBunny
    ShadowPriest skrev 2010-07-15 11:24:14 följande:
    ok, bädda, dammsuga och rengöra toan borde ju gå fort ja...trodde man skulle städa hela rummet, damma, rengöra fönstrerna osv.
    hur var chefen på eran intervju? var det också som jag hade det?
    Hotell är svårt. Beror vad det är för standard och storlek. Men man ska städa hela rum. Men tex damma lister och sånt gör man med en intervall. Fönster tvättar fönsterputsaren;) Jag har haft så många idioter till chefer, men man lär sig och handskas med dem;)
  • ShadowPriest

Fick jobbet förresten. Jag skall testa på att jobba där på lördag och söndag sen får vi se hur jag känenr om jag vill fortsätta. Men kom på en sak nu i efterhand. Ingen har nämnt något om någon lön eller vad den ligger på.
    Skall jag jobba gratis nu i helgen då? Eller kan jag ta upp det på lördag? vet ju fan inte hur jag skall göra.

• M  i  a

Håller med tidigare talare, det går rätt fort med dagligstäd och du är förhoppningsvis inte ensam om alla 32 rummen.

Märkligt att ni inte diskuterade lönen, det kan du ju fråga i helgen lite lätt om ni ska ha en lönediskussion senare.

• ShadowPriest
    M i a skrev 2010-07-15 11:40:50 följande:
    Håller med tidigare talare, det går rätt fort med dagligstäd och du är förhoppningsvis inte ensam om alla 32 rummen.

Märkligt att ni inte diskuterade lönen, det kan du ju fråga i helgen lite lätt om ni ska ha en lönediskussion senare.
    Mm det var ju städerskan som ringde mig. tror nog inte att chefen jobbar på lördagar. Sen skulle jag ha med egna arbetskläder för det verkade inte de stå för...Är rädd bara att jag jobbar svart i helgen och det utan lön.
  • ShadowPriest

Så frågade jag om jag skulle komma lite innan, men hon sa att kom du den tiden för vi är redan igång och städar då, så det är bara att köra igång direkt, undrar när jag skall ta det där med lönen...och med en städerska...

Svar på tråden Någon som har jobbat med hotellstäd?