• Coming Soon

Katt dräktig på dag 63 och det kom lite mjölk... NÄR?

Ja, nu skriver tjatiga jag igen Oskyldig

Har räknat och grejat och kommit fram till att min dräktiga kattjej är på dag 63-64 idag.. Och nu kunde jag klämma fram en genomskinlig droppe ur ena bröstet på henne.. 

När är det dags tror ni erfarna kattuppfödare? Vill sååå gärna att hon föder innan lördag morgon då jag MÅSTE jobba.. kan verkligen inte ta ledigt och har sån ångest över detta..

• Svar på tråden Katt dräktig på dag 63 och det kom lite mjölk... NÄR?
  • Majsan70

Tja de föder nånstans mellan dag 63-68 för det mesta. Magen sjunker innan o blir lite mjuk. Sen att du jobbar tar de ingen hänsyn till. Då får du fixa kattvakt.

• Coming Soon

Men om det har kommit lite mjölk, är det nära då?

• Majsan70
    Coming Soon skrev 2010-07-15 12:54:58 följande:
    Men om det har kommit lite mjölk, är det nära då?
    Det kan vara men det vet man ju inte. Juvrena fylls sakta på bakifrån o fram innan förlossningen, men även det kan ske några dagar innan. Sen sjunker magen o blir mjuk och ibland kan man se att slemproppen gått.  Men som sagt...att skaffa kattvakt äro en klok ide för att gardera dig redan nu.
  • Coming Soon

Ok, tack för ditt svar! Sambon är hemma hela helgen men han är INTE sååå sugen på att förlösa katter utan min stöttning, hahaha!

• Majsan70
    Coming Soon skrev 2010-07-15 18:05:27 följande:
    Ok, tack för ditt svar! Sambon är hemma hela helgen men han är INTE sååå sugen på att förlösa katter utan min stöttning, hahaha!
    Kanske kissen väntar tills matte kommer hem?
  • Zaria
    Majsan70 skrev 2010-07-15 18:34:46 följande:
    Kanske kissen väntar tills matte kommer hem?
    Eller som min fd katt, väckte mig på morgonen och splachade en blodig hinna innehållande en stackars kattunge rätt i nyllet på mig...

Stackarn, förövrigt hade hon noll koll på vare sig förlossningen eller hur hon skulle göra med kattungarna...
  • Majsan70
    Zaria skrev 2010-07-15 19:03:08 följande:
    Eller som min fd katt, väckte mig på morgonen och splachade en blodig hinna innehållande en stackars kattunge rätt i nyllet på mig...

Stackarn, förövrigt hade hon noll koll på vare sig förlossningen eller hur hon skulle göra med kattungarna...
    Och just därför vakar vi 24/7 dagarna närmast före och efter BF. Vi vill vara med hela tiden o anteckna exakt när o var o hur osv.
  • Zaria
    Majsan70 skrev 2010-07-15 19:05:29 följande:
    Och just därför vakar vi 24/7 dagarna närmast före och efter BF. Vi vill vara med hela tiden o anteckna exakt när o var o hur osv.
    Tur i oturen att hon väckte mig, detta är snart 10 år sedan, kattmamman blev tyvärr knäpp efter ungarna och fick tas bort, dock lever iaf 2 av hennes ungar fortfarande varav en bor här och en annan hos mammas kollega. Dock blev iaf de två ungarna minst sagt lite udda.

(Kan tillägga att vi fick katthonan när hon var ca 6 månader, tjuvparad)
  • Majsan70
    Zaria skrev 2010-07-15 19:32:07 följande:
    Tur i oturen att hon väckte mig, detta är snart 10 år sedan, kattmamman blev tyvärr knäpp efter ungarna och fick tas bort, dock lever iaf 2 av hennes ungar fortfarande varav en bor här och en annan hos mammas kollega. Dock blev iaf de två ungarna minst sagt lite udda.

(Kan tillägga att vi fick katthonan när hon var ca 6 månader, tjuvparad)
    Inte så konstigt då att hon inte mådde bra. På tok för tidigt att bli mamma.
  • Zaria
    Majsan70 skrev 2010-07-15 19:33:12 följande:
    Inte så konstigt då att hon inte mådde bra. På tok för tidigt att bli mamma.
    Absolut, hon lämnade hela tiden ungarna till mig utom en som hon defintivt inte ville ha.
    Ville inte dia ungarna, började sedan attackera dem på riktigt och sedan attackera människor, enl veterinären var hon fysiskt frisk, så jag tror det satt i huvudet på henne.

Omplacerade henne till en tjej där hon blev kasterad och ensamkatt men det hjälpte inte. =(

Riktigt tråkig historia tyvärr.
Svar på tråden Katt dräktig på dag 63 och det kom lite mjölk... NÄR?