• Ogabinne

Mina nejlikor dör, vad gör jag för fel?

Jag har planterade nejlikor på balkongen, i 3 stycken krukor. 2 av dom är helt utan blommor nu, alla fina blommor vissnade och dog nästan direkt. Den tredje har jag lyckats få tillbaka 4 fina rosa blommor så kanske den har tagit sig igen. Dom andra 2 vet jag inte, bladen är fortfarande gröna men de hänger otroligt trots att de får vatten.

Försökte hitta skötselråd på nätet men jag hittar bara för snittblommor, ej planterade.

Någon som vet om jag kan rädda mina fina nejlikor eller är det kört?

• Svar på tråden Mina nejlikor dör, vad gör jag för fel?
  • Lena

Du ger dem inte för mycekt vatten? Hinner jorden torka ut mellan vattningarna?

• Ogabinne
    Lena skrev 2010-07-15 13:23:14 följande:
    Du ger dem inte för mycekt vatten? Hinner jorden torka ut mellan vattningarna?
    Mina barn hade så fint "hjälpt till" att vattna alla mina blommor för ett tag sedan i smyg så jag fick hälla ut vatten från alla krukor, jag tror dock inte att de stod i vatten jättelänge. Utöver det får de lite vatten varje kväll då de varje dag blir torra i denna värmen.
  • Lena
    Ogabinne skrev 2010-07-15 13:25:14 följande:
    Mina barn hade så fint "hjälpt till" att vattna alla mina blommor för ett tag sedan i smyg så jag fick hälla ut vatten från alla krukor, jag tror dock inte att de stod i vatten jättelänge. Utöver det får de lite vatten varje kväll då de varje dag blir torra i denna värmen.
    Vattna mycket sllan istället. Hela krukan ska bli blöt. Vatnna med näring. Plantera om efter inköp är ofta en bra ide
Svar på tråden Mina nejlikor dör, vad gör jag för fel?