• Noppe

Kan man vara synsk utan att veta om det?

Finns det någon "häxa" här inne som kan tala om för mig hur man vet?????

• Svar på tråden Kan man vara synsk utan att veta om det?
  • bängolle

är du synsk måste du veta om det. lite i förväg dessutom.

• Noppe

va nu fattar jag ingenting *spelar dum*

• SivAndersson

Har precis lagt in det här i en annan tråd... men det passar ju här också:

Redan innan jag förlorade min äldsta dotter Sara hade jag en ganska stark övertygelse om att det finns något mer än vi kan se... att själen lever vidare sedan vi förlorat kroppen... Nu är det helt självklart för mig!

Och jag har haft mycket kontakt med Sara... Det var så här, att redan när hon levde här på jorden kom vi till ett läge då vi upptäckte att vi kunde läsa varandras tankar. Vi gjorde till och med ett test som tydligt visade att det var så. Det var i maj året innan hon dog, solen sken och vi satte oss vid köksbordet... jag sa att jag skulle tänka på något och så fick vi se om hon kunde veta vad det var. Jag visualiserade bilden av en julgran.. och till saken hör att jag aldrig talar om julen före första advent... Det tog väl knappt en halv minut innan hon förvånat utbrast "En gran! En julgran!!!???!"

...alltså tänkte jag, inte så långt efter hennes död, att tankeläsningen inte kunde ha med hennes kropp att göra, och att det alltså borde funka även nu... Och det har det gjort, hur tydligt som helst!

Ibland har jag till exempel fått en stark känsla att jag ska ta en viss bok och bara slå upp den någonstans - dom första orden jag då läst har varit exakt det jag just då behövt höra - ungefär som om hon skulle ha sagt just det till mig om hon hade kunnat prata med mig direkt.

Jag håller också på att utveckla en tydligare medialitet (och även healing) som gäller andra... och har fått till mig bilder, minnen och namn till vänner som velat ha kontakt med någon på "andra sidan".

Det känns nu helt naturligt för mig och jag är övertygad om att allt bara handlar om att vara öppen för detta och att alla människor har den här förmågan. Och min erfarenhet är att det bara är rädslan som kan göra så att man hamnar i en upplevelse som är skrämmande.

Däremot finns det tyvärr många som gör pengar på att låtsas att dom får kontakt. Därför är det bra att kolla upp ett medium innan man går till henne eller honom. Se till att det är någon som rekommenderas av andra och lämna ingen information i förväg. Ett bra medium ska kunna förmedla sånt som inte bara är allmänna saker.

Jag kan rekommendera till exempel Anna-Lena Wikström, som i alla fall för några år sen fanns i Karlstad. Hon visste absolut ingenting om mig mer än mitt förnamn när vi hade kontakt per telefon. Ändå dröjde det bara några sekunder innan hon började beskriva Sara, och sen sa hon saker som hon absolut inte kunde ha vetat eller listat ut, sånt som Sara ville förmedla till mig, till sin syster och till sina vänner... Verkligen detaljerat och tveklöst sant, allt jag fick höra. Däremot blev det ingen kontakt alls när jag senare besökte Anna-Lena i Karlstad. Hon sa att det berodde på att jag skulle lita på min egen förmåga att ha kontakt med Sara - och det har jag gjort sen dess!

Vill man utveckla sin egen förmåga kan man också till exempel gå nån helgkurs som ofta arrrangeras av nån parapsykologisk förening. Sök på internet... Lycka till!

Svar på tråden Kan man vara synsk utan att veta om det?