Va hade ni gjort om ni hade haft en liten hund,(omplaceringshund) tog hand om den vid 6mån ålder nu är den 1.5 år Kvinnan som hade den träffade inga andra hundar eller människor under sina första månader, den va understimulerad sprang runt runt i lägenheten o skällde, hon badade den var 14 dag för att lukta gott, han blev rädd för vatten, ( det har jag tränat bort ) när den skulle rastas då släppte hon ut den på sin inhägnade uteplats där sprang han runt runt, hon ägde inget koppel, när den bajsade så va det hallmattan som gällde, detta sa hon inget om till mig, Jag fick börja träna hunden med att gå ut varannan timma, helt tossig va han då, han vart hanilsk sen blev det alla hundar han skällde på allt, Såg att han vart jätte rädd för andra hundar( vissa människor) ibland skakade han o sprang bakom mig o skällde, efter mkt träning så kan han gå förbi en del hundar men långt ifrån alla, jag frågar många va hunden deras heter så tränar jag min med att nu kommer pelle-emma kalle tjabo mm mm det kan gå bra om deras hund är lugn, men springer den lös rätt på honom då flippar han ut, har sagt till dom att koppla sin hund när jag kommer så kan vi gå lugnt förbi dom,( Jag har inget behov att prata med alla som har hund) en del som tänker på hundens bästa kopplar hunden, o vi kan säga nått ord tillvarandra att han är rädd, andra skiter idet, låt dom mötas det är en hona jag har, o hon är så snäll, o dom har jag stort problem med för dom skiter i vad jag säger, jag har haft en sån hund du har förut så jag vet hur dom funkar, dom tror att det är en Papillon jag har, så nån koll på raser har dom ju inte o deras hund kommer inte direkt vid inkallning, sen åker armen ut som att jag vet inte vad jag pratar om.
Barn går inte ihop med honom för han är för osäker på dom.
Men dom vuxna han känner älskar han. Blir så trött på att vissa folk inte lyssnar på andra hundägare, även om dom haft 100 hundar innan mig så är det inte säkert att dom vet nått om hundars olika beteende.
Min hund träffar en hund som han älskade från första stund en liten pudel.