• Blomman1

Ni som varit på Zakynthos - vad tyckte ni om ön? Tacksam för svar!!

Hej!
    Jag och min sambo ska åka till Zakynthos nästa vecka ska bli roligt! Har bara läst massa bra om stället men nu när jag surfade runt hittade jag ett ömdöme av en person som sågade ön totalt (kan ju vara en gnällig jäkel men ändå) Flört

Jag undrar- vad tyckte ni som varit där?? Vart bodde ni? Vad bör man se?

Tacksam för svar!Solig

• Svar på tråden Ni som varit på Zakynthos - vad tyckte ni om ön? Tacksam för svar!!
  • paloma84

Ja, du.. Smaken är som baken :)
    Det beror ju helt på vad man förväntar sig och vad man vill ha ut från sin semester :)

Jag har varit där en vecka, kommere nu tyvärr ej ihåg vart vi var... Men en bit från öns stad om jag säger så.
    Jag och min vän hittade en sista minuten för 900kr med ospec. hotell och vi hade tur :)
    Hamnade på ett fint hotell mitt på stranden, så där låg vi i en vecka, solade och läste bok!
    En kväll åkte vi in och åt i "stan" och vi hade det trevligt!

Men vi var där enbart för att slappa, sola, läsa bok och bara va...
    Och det var ön perfekt för ;)

Sen vet jag ej hur utelivet är, eller om man ska på utflykter och så :)

• Blomman1

Tack för svar!

Vi vill bara ta det lungt, sola, bada, äta god mat o se oss omkring. Inget festande..  Hoppas det blir bra.. Vi ska hyra en bil eller scooter så vi kan utforska ön.

900 :- var billigt!! haha. sånna resor hittar man aldrig längre... Själva betalar vi 3800 tyckte vi kom undan billigt...Flört

• Lejonninnan

Jag älskar den greiska övärlden och varit på ett 15-tal öar. Zakynthos är absolut helt OK om man vill slappa, bada mm. Det är en ganska vacker ö, men kanske lite "vanilj".

Jag kan blanda ihop öarna, men jag tror att det från Zakynthos går båtturer till "Olympiastadion" (the original). Det är en trevlig tur. En annan kul sak med ön är att man får uppleva att simma med jättesköldpaddor! De dyker upp ur vattnet och tittar på en med sina söta ögon.

Trevlig resa!

• Snoppan

En skitö :)
    De enda som är bra är att man kan åka därifrån :) på olika båtturer osv.. Så hoppas ni kan göra det :)

• lotties

Vi var på Zakyntos för 10 år sedan. Vi bodde i orten som heter agassi... Den var väldigt liten men mysig ! Vi åkte båttur runt ön, väldigt fint och vi var i Laganas. En ö som inte är så mycket festande utan mer lugn och ro!

• F  Love

Jag väninnan och våra 2 tonåringar var dit 2005 augusti bodde i Lagana  en vecka (partysidan av ön) men de hade en 5 km sandstrand mm. Jag kan tycka att själva ön var vacker med underbara vita -beige sandstränder och turkosblått vatten..själva cityn var underbar mysig att strosa och shoppa..
    Skulle åka dit igen men då bo vid argassi eller någonannanstans för att slippa partyplatsen om jag skulle åka dit med barn eller bara med maken, för att sola och bada, shoppa lite...!
    Båt turen till den där ön med ett vrak är helt underbar upplevelse och havssköldpaddorna finns mest vid Lagana, har ni tur som vi kan man även få se delfiner!!

• Blomman1

Nu har vi varit där o vi var supernöjda!! 35 grader varmt o 28 i vattnet!
    Kollat på havsköldpaddor, sett smugglers wreck, eller tja, sett hela ön har  åkt runt massa på scooter, bodde i ett lugnare område på vassilikohalvön som var supervackert Glad

Lagana dock var verkligen en skitstad.. tur att man inte bodde där! Men kan tänka mig att det e kul om ett gäng tonåringar som åker för att festa..

Tack för era tips!

Svar på tråden Ni som varit på Zakynthos - vad tyckte ni om ön? Tacksam för svar!!