• hysteria

Ny säng - Vilken rekomenderar du?

Alla tips från Ikea till hästen mottages tacksamt. Har funderat på kontinentalsäng men inget klubbat.

Livet är för kort för att dansa med fula killar
  • Svar på tråden Ny säng - Vilken rekomenderar du?
  • Amazina

Vilka mått vill du ha? Tempur eller mjuk? Eldriven eller "vanlig"? Har du något pristak?

• paddis85

Köpte precis en lite "dyrare" säng från kungsängen.. Så jäkla skön! Köpte min på rea så blev 10000 för 180 dubbelsäng inklusive bäddmadrass och hemkörning. Rekomenderas helt klart..
    Den jag köpte tror jag heter Gustav III

• Butterscotch

Vi har en kontinentalsäng från Jensen (finns bland annat hos Sova), Ambassadör tror jag att den heter. Är väldigt nöjda med den.

• hysteria
    Amazina skrev 2010-07-16 07:56:19 följande:
    Vilka mått vill du ha? Tempur eller mjuk? Eldriven eller "vanlig"? Har du något pristak?
    180*200 jag vill ha mjuk och maken hård. vid 20 000 går nog gränsen.
  • Amazina

Om 20 000 är gränsen är ju i alla fall Hästens uteslutet. Jag vet att vissa pressar priserna genom att köpa en lite dyrare sänggavel och sedan köper madrasserna på Ikea. Men jag tycker själv att det är rätt snyggt med sängar helt utan gavel... Har också hört bra om Jensen eller Carpe Diem... Vet dock inte hur prisläget ligger där...

• Butterscotch
    Butterscotch skrev 2010-07-16 08:25:42 följande:

Vi har en kontinentalsäng från Jensen (finns bland annat hos Sova), Ambassadör tror jag att den heter. Är väldigt nöjda med den.

Om 20.000 är gränsen så går Ambassadör bort (om ni inte kan hitta på t ex Blocket förstås). Men det finns andra Jensensängar för det priset (Sova har en dubbelsäng på kampanj för 20' just nu). Det verkar dessutom inte vara särskilt svårt att få rabatt i Sova-butikerna, en 10-15% kan man nog få ner priserna (större rabatt ju dyrare säng antagligen).
  • mammaNena

JAG hade köpt en på kungssängen!
    Vi köpte en/ett par sängar från SOVA butiken. B&D heter märket. det va ca 5 år sedan. dom kostade tillsammans 30 000 på rea:n. Nu _bara_ 5 år senare så är dom jätte dåliga. Ska ringa/ gå in till SOVA och se vad som egentligen gäller för garantin. finns säkert massa kryphål! men min då mjuka säng har nu blivit som en hängmatta. inget man förväntar sig av en så dyr säng, tycker iaf inte jag!
    Så skulle vi köpt nya nu, så hade vi absolut valt kungssängen. skönt att slippa köra hem de själv oxå!

• Cherry Cupcake

vad du än gör så köp inga sängar från jysk! vi köpte där och inom ett år gnisslade skiten och hade rostat (!) i fjädrarna.. har hört att andra har haft samma problem med jysks sängar. tydligen gäller inte garantin för detta uppenbara fel..

• hysteria
    Cherry Cupcake skrev 2010-07-18 14:41:59 följande:
    vad du än gör så köp inga sängar från jysk! vi köpte där och inom ett år gnisslade skiten och hade rostat (!) i fjädrarna.. har hört att andra har haft samma problem med jysks sängar. tydligen gäller inte garantin för detta uppenbara fel..
    Det låter ju märkligt att det rostat, hur mycket svettas ni Tungan ute? Nä men då uteslutes jysk iaf.
  • gottegrisen1978

Vi köpte nya sängar i våras. Det blev ett par ställbara sängar från Kinnabädden, helt underbara! Betalade ca 20 000 för dem på kampanj.

• hysteria
    gottegrisen1978 skrev 2010-07-18 15:39:52 följande:
    Vi köpte nya sängar i våras. Det blev ett par ställbara sängar från Kinnabädden, helt underbara! Betalade ca 20 000 för dem på kampanj.
    ¨Måste jag kolla., tack för tipset!
  • Thalis

Vi har en kontinentalsäng från Viking som vi köpte på rea,den är en klass för sig!
    Makens sida är anpassad efter hans vikt och min efter min vikt.
    Har aldrig sovit i skönare säng!
    Vi betalade bara 25 000 och vi tycker att det var ena stölden från vår sida.

Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Majestic

Vi har Hästens kontinental 2000T ll, så skön och komfortabel!

I´m because we are...
  • Elater

Skulle tipsa om Stjärnbäddens Diamant Kont. eller Jensens Diplomat Kont. Bägge finns på www.sova.se och det ingår hemleverans! =)

• Cia o krabaten

Köpte på Sova, en Svane. Blev dyrare än vad du vill lägga, men den är lite högre och så kan man välja fast eller mjuk genom att vända upp och ner på översta madrassen bara.
    Det är det bästa vi gjort!
    Vi sover så gott och maken snarkar knappt längre!
    Fast tyvärr får vi väldigt ont i kroppen om vi sover borta en natt  

• CharlieF

Jag skulle absolut rekommendera Tempur! Men det blir ju dyrare än vad budgeten tillåter. Vi gav ca 20000 för vår och det är mitt absolut bästa köp i livet! Jag älskar den!

Svar på tråden Ny säng - Vilken rekomenderar du?