• Långväntan

Hur långt innan förlossningen tömmer man magen?

Ni som har tömt tarmen innan ni har fått era barn. Hur Långt var det mellan att ni tömde tarmen tills att förlossningen dragit igång?

Är i vecka 39 och har haft värkar i går natt som sen avtog och slemproppen lossnade igår. Imorse nu när jag gick på toaletten så skulle jag kissa och till min förvåning så hade jag tömmt hela tarmen utan att jag knappt kände det och det var massor och lite lösare. Jag har bara varit hård i magen. Är dettta ett till tecken på att det är nära nu? Och hur nära är det när kroppen ser till att man ska tömma magen?

• Svar på tråden Hur långt innan förlossningen tömmer man magen?
  • Ema86

jag va helt jättelös i magen hela natten o på morgonen när jag hade värkar. bebisen kom på kvällen den dan :)

• Linda 23

jag tömde två dygn innan med sonen, de andra har jag inte gjort det med. 

♥Tindra -03 Elias -06 Emma -07 BF 27/7-10♥
  • Spexig

Med ettan märkte jag inget sånt, men nu har jag varit lösare i typ 3-4 veckor (har varit stenhård innan). Dock inget så som du beskriver. Är på bf+4.

• Långväntan

Tack för svar. Någon mer som känner igen sig och hur lång tid tog det innan förlossningen drog igång?

• URmama

Jag fick första värken 19 och 21 tömde jag tarmen det gick av sig självt haha sen kom tösen 06.00

• fröken argbigga

Tömde under onsdag dag och på kvällen vid 23 drog det igång. Sen avstannade allt på morgonen. 
    På fredag dag tömde jag igen och på kvällen drog det igång igen vid 23, förlossningen höll på till måndag förmiddag då jag tillslut födde vid 09.46.

• Oktober Längtan

tömde 3 ggr vid nio tiden på morgonen, hade då haft värkar i 3 timmar ca, sonen föddes 01.21.

• Oktober Längtan

var i v 39+6 då!

• Amy1983

Natt mellan må-tis satt jag på toa med diarré, tisdagen var lugn på dagen. Natt mellan tis-ons satt jag med diarré igen. Onsdag middag (runt 10:30) började jag känna av "mensvärk" som kom med 10 min.. mellanrum, 18:08 onsdag kväll är lillan född

Välkommen Hannah, Kl 18.08, 2010-06-23
  • Maria1984

verkar som alla tömmer tarmen innan, menar ni då att ni är så lösa i magen eller, ursäkta uttrycket...

det gjorde jag inte med min första...gör alla det?

Svar på tråden Hur långt innan förlossningen tömmer man magen?