• tessano

trappa ner amningen, men hon tar inte flaska??!

min dotter är snart 4 mån och jag helammar henne. jag har planer på att börja dra ner och har testat att ge henne flaska, men det går inte!! Hon kan inte suga riktigt på den utan har den bara i munnen.. det kommer alldeles för mycket och till slut får hon kväljningar och/eller kräks. vi har testat flera olika flaskor, och har dom med minsta hålet, men det går inte..
    vad gör man då?? just nu känns det som om jag ska få amma resten av livet..
    snart kommer vi även måste lämna bort henne för en kväll, ett par timmar och jag vet inte hur det ska gå?

• Svar på tråden trappa ner amningen, men hon tar inte flaska??!
  • Linnea84a

min son var sån med, man blir lite smått stressad...men det e bara att öva å öva..tillslut brukar det funka!efter jag väl fått han ta flaska så fick han e flaska varje dag.har du testa flaskan som är till avent pumpen? de var den enda som funka här.lycka till!

• Aruten

Jag var tvungen att sluta erbjuda bröstet helt innan min kille tog flaskan, han var som din 4 månader om min mjölk höll på att ta slut så var tvungen att byta till flaska men han vägrade. Så jag envisades helt enkelt med att bara erbjuda flaskan och tillslut fattade han vad han skulle göra med flaskan så gick allt toppen sen.

Försök annars att testa alla olika flaskor med alla sorters nappar (dyrt jag vet) fick testa säkert tio flaskor och nappar innan vi hittade den som han tyckte var lite godare än de andra. Han sög lite mer än en sekund på den i alla fall =)
    MAM anti-colic med Ultivent nappar på =) Dom funkar här hemma, toppen flaska enligt mig själv och min son.

• tessano

ja vi har provat flaskan till avent pumpen, mam anti-colic och en nuk.. går icke.
    hon tar heller inte napp. känns hopplöst de här!

aruten! hur lång tid tog det innan det gick bra? blev han inte väldigt hungrig om han inte tog flaskan o heller inte fick bröstet? :)

• Aruten

Det tog faktiskt mindre än en dag. Det var jobbigt först för han var hungrig och ville ha bröstet men jag gav flaskan, han suttade lite sen ville han ha bröst, men jag gav flaskan igen. Han blev jätte arg först. Men tillslut var han så slut på att bråka och antagligen superhungrig så han tog flaskan. Vi började på morgonen efter första amningen, sen så tog han flaskan bra mot slutet av dagen innan läggdags hade han fått i sig två flaskor ersättning Skrattande

Han tog inte heller napp innan jag slutade amma, men jag slutade amma så ville han ha en napp att suga på.

• Aruten
    Aruten skrev 2010-07-16 12:35:21 följande:
    Det tog faktiskt mindre än en dag. Det var jobbigt först för han var hungrig och ville ha bröstet men jag gav flaskan, han suttade lite sen ville han ha bröst, men jag gav flaskan igen. Han blev jätte arg först. Men tillslut var han så slut på att bråka och antagligen superhungrig så han tog flaskan. Vi började på morgonen efter första amningen, sen så tog han flaskan bra mot slutet av dagen innan läggdags hade han fått i sig två flaskor ersättning Skrattande

Han tog inte heller napp innan jag slutade amma, men jag slutade amma så ville han ha en napp att suga på.
    Tryck ut lite ur nappen i munnen på barnet också så det upptäcker att det faktiskt är mat där inne =)
  • tessano
    Aruten skrev 2010-07-16 14:13:17 följande:
    Tryck ut lite ur nappen i munnen på barnet också så det upptäcker att det faktiskt är mat där inne =)
    fast de är ju inte riktigt de som är problemet, utan de kommer för mycket.. hon sväljer inte riktigt utan de "rinner" ner o till slut kräks hon.. :(
    men de är väl bara att fortsätta träna kanske.
  • nenne40

Vi började med Dr Brownsflaskorna med tillhörande nappar, funkade jättebra! Hålen i mam-napparna är mkt större...

• Aruten
    tessano skrev 2010-07-16 15:42:11 följande:
    fast de är ju inte riktigt de som är problemet, utan de kommer för mycket.. hon sväljer inte riktigt utan de "rinner" ner o till slut kräks hon.. :(
    men de är väl bara att fortsätta träna kanske.
    Ja testa napp med mindre hål, MAM.s är ganska stora hål.
  • nenne40

Jag glömde, Dr Brownsnapparna funkar i Mam-flaskorna. Så behöver du inte köpa hela flaskan inkl napp utan det räcker med själva napparna. De har mindre hål än Mam som sagt

Svar på tråden trappa ner amningen, men hon tar inte flaska??!