• Snörpan

Har Ni fått en present efter förlossningen av pappan?

Som rubriken lyder, så är jag nyfiken på att höra om det är vanligt att man får en present av sin sambo när man fött det genemsama barnet/barnen.

Undrar jag som sagt om det finns kvinnor därute som får en present av sin man/sambo/pojkvän, blivande pappan när ert barn fötts? Ex en bukett rosor eller god choklad eller en förlovningsring eller resa exp.

Ni som fått present/er, tycker ni att det är en självklarhet eller var det bara en underbart fin gest från mannens sida? Hade Ni pratat om presenten innan bf? Vad fick ni?

• Svar på tråden Har Ni fått en present efter förlossningen av pappan?
  • alvias78

Hum... nej det har jag inte fått.
    Men jag fick en dyr ring dagen innan jag födde våran älsta dotter...
    Den representera alla tre - snart fyra barn... :)
    Jag är ingen sån som kräver eller förväntar mig något...

• Spexig

Nope, förväntade mig inget heller. Vi har ju faktiskt gjort det tillsammans!

• Taurus

Jag fick inget och har aldrig hört talas om att man brukar få något heller.

• Tussibell

Jag fick ett guldhalsband av min man och ett fång med röda rosor! 
    På kortet stod det:

Tack för att du gett mig det finaste i världen! Älskar dig!
    Din Man 

Jag hade ingen aning! BLEV JÄTTERÖRD!!! 

Förväntade mig inget sådant alls! 
    Det var kortet som betydde mest! Att han bara uttryckte i sina ord hur mycket det betydde för honom och hur duktig jag varit! 

Kram 

• Mariohn

Det skulle kännas som om vilken gåva som helst var löjlig i jämförelse med den gemensamma gåva vi båda precis fått så det hade verkligen varit onödigt. Han har givit mig lycka, en underbar framtid och en trygghet bortom alla gränser. Vårt barn är kärleksgåvan som var pricken över i och vem fan brydde sig om blommor då

• sarsparis

O nej, varför skulle jag få det, skulle inte vilja ha det heller. däremot har jag en vän som får en diamantring för varje barn, hon har 3 st, tycker faktiskt att det är lite löjligt.....

• miniskrutten

Min man var ute och köpte lite icke-gravid-men-amningsvänliga kläder till mig som överraskning när jag låg på bb med lillen!Glad Lillen kom nästan 2 veckor tidigt, så jag hade liksom inte hunnit köpa något så det var en väldigt mysig överraskning!

• Myran 08

Fick inget av min man. Han försökte sig på att laga en god middag samma dag vi kom hem, dock glömde han kryddorna så det blev inge bra. Så det blev pizza. Tihi! 

• lokisse

nej men han hämtade färska nybakade bullar at mig där jag lag med nyfödigen och ni kan inte gissa hur goda dom var!

Difficile est saturam non scribere
  • nenne40

Nope, det har jag inte fått. Har inte förväntat mig det heller, vi har båda gjort ett kanonjobb.... Och han har inte fått nåt av mig heller

Det är lika jobbigt att stå vid sidan om även om han slipper värkarna, så har han en större oro osv  (har varit med vid sidan om vid två av mina systrars förlossningar och man är verkligen helt slut efter att ha stått bredvid).

Svar på tråden Har Ni fått en present efter förlossningen av pappan?