Pipmugg eller glas/kopp?
Har en undran om hur min son ska dricka vatten till maten och under dagen. Just nu så dricker han ur en liten nappflaska men jag tycker inte han ska göra det så länge till. Han är så stor nu så han borde gå ifrån flaskan tycker jag. Han är åtta månader nästa vecka. Vi har massa pipmuggar hemma spillfria och droppfria även sådana där "trainer" flaskor med mjuk pip. Men han fattar inte att han ska suga utan bara biter på pipen. Och leker med muggen mest. Har testat ge han lite ur ett vanligt glas och det går bra men han dräller vatten överallt
Några tips på hur han kan ta pipmugg eller något annat tips? Han dricker välling på kvällen också ur nappflaska, skulle även vilja byta den mot en pipmugg. Hur gör man det? Bara clean-break och ge han pipmuggen hela tiden?
Tacksam för alla råd som finns
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-18 22:18
Igår och idag har sonen äntligen lärt sig suga ordentligt ur en pipmugg. Har bara testat med vatten till maten och under dagen än men vällingen ska också bytas till pipmugg så lipper vi köpa nya nappar till flaskorna gämt som han har en tendens att gnaga sönder =)
Tack för alla svar!