• Millakilla

bröllopslek

HEJ!

Jag är på jakt efter en bröllopslek. Den går ut på att man har ett paket som slutligen ska hamna hos brudparet men som tar några omvägar såsom t ex mannen med den största näsan, kvinnan med de snyggaste vaderna osv. Är det nån som vet vad jag menar??? Har ni i så fall texten???

Det finns kanske andra roliga tips på vad man kan göra för brudparet? Jag har inte varit på nåt bröllop i sommar så jag har inga nya idéer... Men nån av er där ute kanske kan hjälpa mig?

• Svar på tråden bröllopslek
  • längtan09

Paketleken har jag för mig att den kallas.

Annars är det väl bara att hitta på egna lappar? "till en med rosa klänning" osv. Måste väl inte använda en mall?

Mamma sedan juni 2009
  • längtan09

Sen finns det en "skolek". Där man har frågor om brudparet, t. ex: "ni har en filmkväll, vem däckar i soffan först?"

Då sitter brudparet rygg mot rygg så dom inte ser varandra. Och dom har två skor i handen, en brud och en brudgumssko. Och när dom fått frågan håller dom upp rätt sko. Kan vara frågor om vem som gör godast mat, vem som kör bil bäst osv.

Mamma sedan juni 2009
  • Julutzi

Ballongleken är rolig!
    Alla blåser upp en ballong tillsammans med en låt som man sjunger... Sen smäller man ballongen på slutet av sången... Googla ballongleken eller bröllopslekar! Finns massor! Jag var toastmaster på ett bröllop och hittade allt på nätet! Lycka till! 

♥ Mamma till Julia 030527 och Emilia 080108 ♥
  • Millakilla
    längtan09 skrev 2010-07-16 13:41:00 följande:
    Paketleken har jag för mig att den kallas.

Annars är det väl bara att hitta på egna lappar? "till en med rosa klänning" osv. Måste väl inte använda en mall?
    Jo du har ju rätt att man kan hitta på egna, men det ska ju rimmas oxå och det är jag inte så bra på :)
  • mammasgullar
    längtan09 skrev 2010-07-16 13:42:58 följande:
    Sen finns det en "skolek". Där man har frågor om brudparet, t. ex: "ni har en filmkväll, vem däckar i soffan först?"

Då sitter brudparet rygg mot rygg så dom inte ser varandra. Och dom har två skor i handen, en brud och en brudgumssko. Och när dom fått frågan håller dom upp rätt sko. Kan vara frågor om vem som gör godast mat, vem som kör bil bäst osv.
    Den måste ju vara jätte kul! Haha det måste jag komma ihåg!
  • frokenfina

Jag googlade paketleken förra året när jag skulle på bröllop och hittade texten så googla!

• helene306
    mammasgullar skrev 2010-07-16 13:55:04 följande:
    Den måste ju vara jätte kul! Haha det måste jag komma ihåg!
    Den är kul, den hade vi på vårt bröllop

Andra roliga lekar vi hade:
    Maken skulle kyssa 3 munnar. Han hade ögonbindel och pussade genom ett upphängt lakan med tre hål i. Jag stod på andra sidan så det var mig han pussade. Under tiden han skulle säga vilket hål som jag stod bakom placerades tre killar bakom skynket. När maken sa hålnumret togs skynket ner och han fick se vilken kille han pussade Maken trodde hela tiden att han pussade en killkompis tills han såg film efteråt.

Jag fick känna på tre ben (jag hade ögonbindel) och sen gissa vems ben som var makens.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden bröllopslek