Tingsrätten fattade ett interimistiskt beslut som är dåligt för sonen... Överklagar nu till hovrätten. Någon som varit med om liknande?
Jag & sonens pappa ligger i vårdnadstvist, den har pågått i lite mer än över ett år... Jag och sonens pappa har varit separerade i 2 år (och vår son är nu 2 ½ år).
Sonens pappa har valt bort honom gång på gång, brutit två domstolsbeslut på umgänge och enbart träffat honom 10 timmar sammanlagt sedan juli 2009 (det var även sista gången sonen var själv med pappan).
Pappan vill nu ha varannan helg DIREKT, annars får det vara enligt honom. Som skrivet är sonen endast 2 ½ år och har levt med mig i 2 års tid; han är otroligt mammig och klarar inte ens av att vara med sin mormor eller moster som han träffar flera gånger i veckan. Senaste gången jag försökte ha barnvakt var från kl 18 till kl 11 dagen därpå, sonen skrek hysteriskt i timtals på kvällen och sov endast 2 timmar under natten sedan började han gråta efter mig.
Nu har tingsrätten fattat ett interimistiskt beslut som innebär att sonen ska träffa sin far varannan helg (en gång per helg, drygt 3 timmar åt gången) TVÅ gånger, sedan ska varannan helg-umgänge sättas in.
Jag är så ledsen å min sons vägnar... Jag är positiv till umgänge mellan far och son men så lång tid har gått och med tanke på hur min son är så behöver han en successiv upptrappning av umgänge.
I samråd med min advokat ska jag nu överklaga till hovrätten och undrar om någon har gått igenom något liknande? Det är ju inte säkert att hovrätten tar upp det här ens och då går jag i bitar...