• mami75

Går på lchf sen 3 veckor tbx men nu är jag sååå sugen på godis!!!

Jodå, i början var det inga problem. Men nu vill jag vräka godis, dricka cola light och latte. Jordgubbar och glass med. Min hjärna har flippat helt, vad är det med mig? Känner mig jättelåg, har värsta suget. Har gått ner 2kg men min mage är kaos, stenhård, brukar inte vara det men sen jag började med detta så har jag fan problem.
    Nån mer? Eller lite bra tips. Har ätit bär med grädde och det är jag trött på!!!!!

• Svar på tråden Går på lchf sen 3 veckor tbx men nu är jag sååå sugen på godis!!!
  • UpsyDaisy

Men drick lite cola light då. Jag går på LCHF och dricker light drycker ibland. För vissa ökar det sötsuget men inte för mig. Du kan alltid prova och se hur det går.

• mami75
    UpsyDaisy skrev 2010-07-16 20:32:32 följande:
    Men drick lite cola light då. Jag går på LCHF och dricker light drycker ibland. För vissa ökar det sötsuget men inte för mig. Du kan alltid prova och se hur det går.
    Handlar det om sötsuget? Går jag inte upp i vikt?  Självklart dricker jag inte flera liter men någon gång vill jag ha.
  • UpsyDaisy
    mami75 skrev 2010-07-16 20:36:46 följande:
    Handlar det om sötsuget? Går jag inte upp i vikt?  Självklart dricker jag inte flera liter men någon gång vill jag ha.
    Nej du går inte upp i vikt av light drycker, däremot finns det risk att det triggar sötsuget. Hos mig triggar inte light drycker sötsuget...däremot alkohol!
  • Yrja M

Kanske du kan göra någon god dessert?

Jag brukar annars äta mascarponeost när jag blir godissugen.. 

• Yrja M

Om du har glassmaskin kan du ju göra egen glass med grädde och äggulor som bas Cool

• Blablabla

Äter du bra med fett tänker jag? I början när jag körde Lchf åt jag för lite fett, hade svårt att skippa lightprodukterna. Sedan när jag inte var rädd för fett gick det bättre.

Jag drack mkt cola light i början. Men det dröjde inte länge innan mitt godissug försvann. Vilket är såååååååååååå skönt. Känns som att jag konstant varit godissugen hela mitt liv, & nu för första gången någonsin så har det släppt ;)

Har ätiti Lchf i ca 1 år & det fungerar kanon bra. Även fast många, många människor försöker få det till något dåligt, men man får stänga av ;)

....& du, 3 veckor är ingenting. Jag hade samma "symptom" i början.

Lindt`s 85 procentiga choklad är också bra att alltid ha hemma.

• mami75
    Blablabla skrev 2010-07-16 22:18:41 följande:
    Äter du bra med fett tänker jag? I början när jag körde Lchf åt jag för lite fett, hade svårt att skippa lightprodukterna. Sedan när jag inte var rädd för fett gick det bättre.

Jag drack mkt cola light i början. Men det dröjde inte länge innan mitt godissug försvann. Vilket är såååååååååååå skönt. Känns som att jag konstant varit godissugen hela mitt liv, & nu för första gången någonsin så har det släppt ;)

Har ätiti Lchf i ca 1 år & det fungerar kanon bra. Även fast många, många människor försöker få det till något dåligt, men man får stänga av ;)

....& du, 3 veckor är ingenting. Jag hade samma "symptom" i början.

Lindt`s 85 procentiga choklad är också bra att alltid ha hemma.
    Tror jag äter för lite fett. Måste få till det där. Hoppas suget går över, det är asjobbigt!
Svar på tråden Går på lchf sen 3 veckor tbx men nu är jag sååå sugen på godis!!!