• emsoca

Barnfamilj som har toyota avensis

Hej var idag och provkörde en toyota avensis -08 och blev väldigt förtjust i den. Nu undrar jag hur ni som har en sådan upplever rymligheten. Vi har hund och väntar vårt första barn i vinter. Får barnvagnen plats? Och hur rymligt är egentligen baksätet får man plats med barnstol där senare?
    Vi provkörde även v70 och passat och dom är ju något större men vi kände ändå att det var en större komfort i toyotan. Så vad tycker ni toyota ägare?

• Svar på tråden Barnfamilj som har toyota avensis
  • 82an

Nu har jag ingen avensis utan en corolla verso och jag älskar Toyota. Jättesköna att köra och tom mittensätet i vår corolla verso är bekvämt för en normallång vuxen mellan två bilbarnstolar. Vi var sugna på avensis innan men med tre barn behövde vi en 7-sitsig. Men hade vi haft ett eller två barn hade det defenitivt blivit avensis. Tror defenitivt ni klarar er på avensis om ni typ inte har en stbernadshund + emmaljungavagn modell-99 som är två meter i kubik

• MontyOnTheRun

Hej,
    Vi har en Avensis 07 och det har varit en suverän bil under dessa åren. Hund har vi inte, men barnstolar och barnvagnar har inte varit några problem.
    Just nu har vi två barnstolar i baksätet en framåtvänd ISOFIX fäst (för en 5 åring) en bakåtvänd på mittenplatsen ( en tvååring). Då kan en vuxen sitta på ena sidoplatsen och slippa klättra in i bilen. För i passagerarsätet fram står en liten bakåtvänd allt som oftast( för en 0 åring).

Vagn har inte varit något problem heller en... Brio Nova....07 rätt stor tror jag (ligg och sittvagn) kan man ställa rakt in utan att ta av hjul eller så i bagaget.

I och med att tredje barnet kom nu så kommer vi att byta till en Toyota Verso. Man kan bara hoppas att den är lika bra som denna bilen varit.

Svar på tråden Barnfamilj som har toyota avensis