• AngelEye

RIKTIGT spännande filmer med OVÄNTADE slut?!

Det finns inte gott om dom, det har jag märkt. Men är det någon som har tips?

Filmer så som tex Shutter Island . Man fick ifrågasätta allt som hände under hela filmen för att försöka lista ut hur det låg till med allt. Sedan slutar det med något man inte alls hade tänkt sig och lämnar än med två olika möjliga förklaringar.

The mist är en riktigt dålig film, men slutet var ändå kanonbra! Inte alls vad man räknat med, och man blev nästan arg för att räddningen kom precis när det var försent . Så det är iaf ett exempel på vad jag menar med oväntade slut. 

The road är också riktigt bra hela vägen till slutet, där man dock blev liiite besviken. Det slutade för snabbt helt enkelt men handlingen var kanon!!

Rysare, thriller, action..
    Spännande handlingar, allt från spöken till filmer om jordens undergång osv. Riktiga nagelbitare !
    Många har jag nog redan sett, men snälla! Kom med alla era förslag! Inga svenska tack. Skräck är jag inte heller intresserad av, det är för mycket blod och känns så overkligt.

• Svar på tråden RIKTIGT spännande filmer med OVÄNTADE slut?!
  • Linda1976

Orphan. 

Handlar om en familj som adopterar en 9årig rysk flicka. VERKLIGEN otippat slut och en skitbra film! 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Blablabla

Identity, De misstänka, Mindhunters

• BAC

Jag gillar "what lies beneath" från 2000. Det var också typ tio år sedan jag såg den, men tyckte att den var kanon då :)

• enola

Åh, The Usual Suspects! Såg den för första gången för ett tag sen (sambon tvingade mig eftersom jag till hans stora förfäran inte hade sett den tidigare). Riktigt riktigt bra film!
    Identity, som Marialainen också nämnde är också riktigt bra! Memento är en annan bra film med ganska oväntat slut. Sedan såg jag och sambon en skräckis för ett tag sedan som jag inte minns nu vad den heter, men jag återkommer om det Glad

Åh, och sedan har vi ju Hide & Seek, riktigt bra och ruskig film!

• Petra123

Repomen. handlar om indrivare av ett speciellt slag (i framtiden). Kolla upp den på IMDB.com. Den var helt ok, med ett heeelt oväntat slut.

• Linda1976
    Petra123 skrev 2010-07-19 15:15:10 följande:
    Repomen. handlar om indrivare av ett speciellt slag (i framtiden). Kolla upp den på IMDB.com. Den var helt ok, med ett heeelt oväntat slut.
    Ja, VERKLIGEN otippat slut! Med en twist, verkligen. Och helt ok film också. Och Jude Law är ju inte....ful!
    Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • PurePink

Alla har ju säkerligen sett Saw filmerna. Vet att första gången när jag såg den första Saw filmen så blev det verkligen wow! Slutet var ju så oväntat! Men tyvärr så suger resterande delarna..

• KinkyE

Law Abiding Citizen! REKOMENDERAR STARKT! En av de bästa jag sett!

• little mommy

the life of david gale. har en snygg tvist

inception var en bra film och var oxå väldigt förvirrande man fick tänka efter konstant men det var as bra  

• Veritaslux

The Others, en riktig klassiker!
    The orphanage
    The devils backbone
    Shutter (obs, det thailändska originalet, INTE amerikanska remaken).
    Berätta inte för någon - på franska Ne le dis à personne (sjukt ouppmärksammad film med tanke på hur otroligt spännande och gripande den är, måste ses!).

• Dino78

Sjätte sinnet är spännnade med oväntat slut. men den har väl alla sett vid det här laget...

DIF i själ och hjärta dino78.blogspot.com/ Djurgårn tills jag dör
  • AstraTrillian

Kommer bara på en jag såg i veckan "Unthinkable" något så ovanligt som en film man pratar om och tänker på i flera dagar.

• Mammat3

Den nya filmen inception ( eller hur det nu var) en riktig tänkar film vill jag lova. Jag tyckte den var helt okej trots att jag inte riktigt kunde luska ut slutet :)

• beli

Har sett många såna i mina dagar, men började lista sedda filmer först 2008. Här kommer några jag sett sen dess:

Hard Candy
    The Reader
    Blindness
    Seven Pounds
    Funny Games US
    Match Point
    La noche de los girasoles (Det sjätte budordet)
    Tesis

Angående "Shutter Island" fattade jag aldrig grejen, haha. Tyckte filmen var bra, man kom själv in i nåt slags hallucinationstillstånd, men jag trodde det var typ en timme kvar av filmen när eftertexterna började rulla. Och jag bara gapade. Sambon fick förklara hela slutet för mig...

Svar på tråden RIKTIGT spännande filmer med OVÄNTADE slut?!