• Hildis

Furutak blir snyggast om man...

Funderar hur vi ska göra med vår timmervilla från 70-talet med obehandlade (tror jag) furutak.
    Första tanken var att måla vitt direkt. Men att lasera skulle nog bli fint också... Något måste i alla fall göras, det blir så himla mörkt inne som det är nu med mörka tak i hela huset!

Vad tycker ni är finast?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Furutak blir snyggast om man...
  • uniMog

Det beror på huset och inredningen. Är stilen modern säger jag heltäckande, är det gammaldags stil - lasera. Och sen finns det några få hus och stilar som faktiskt passar med obehandade men de är få. Tyvärr.

Forgive me, shiny special one, I beg of you to rip out my inadequate tongue
  • vackrastarflow

vitlasering tycker jag räcker, även om vitt är fint det med.

• vimsigastemamman

Jag tycker kvistlackningen är det som går fortast och är roligast det dryga är att måla för det tar ju mycket längre tid men fint blir det =)

• saltabanditen

Annat.
    Snyggast blir det om du river ner det och snickrar upp det hos grannen och därefter använder dig av spännpapp.

Tangentbordet har för många tangenter och fingrarna är för breda. En torkad ostsmula brfinner sig just nu under E
  • k girl
    saltabanditen skrev 2010-07-16 22:59:33 följande:
    Annat.
    Snyggast blir det om du river ner det och snickrar upp det hos grannen och därefter använder dig av spännpapp.
    Men spännpapp går ju jättebra att spika på ett gammalt paneltak? Jag måste missa någon slags ironi...
  • Ulf Harrys Farsa
    saltabanditen skrev 2010-07-16 22:59:33 följande:
    Annat.
    *bockar*
  • saltabanditen
    k girl skrev 2010-07-16 23:02:34 följande:
    Men spännpapp går ju jättebra att spika på ett gammalt paneltak? Jag måste missa någon slags ironi...
    Ironi? Inte alls, hur tolkar du det? Förvånad
    Furutak under papp syns knappast och kan därför bortföras ur kategorin "snyggast", det där som TS frågade om.
    Tangentbordet har för många tangenter och fingrarna är för breda. En torkad ostsmula brfinner sig just nu under E
  • Kan inte bli bättre än såhär

samma här, riv net och sätt nytt innertak

Svar på tråden Furutak blir snyggast om man...