"Ser" er partner när det blir stökigt hemma?
Kort o gott, min sambo har växt upp som så att hans mor alltid har städat och gjort allt åt han. Han har bott hemifrån i typ tio år, när vi träffades för två år sen bodde han i en svinstia, enligt mig. Dammsög inte förrän det verkligen VERKLIGEN behövdes, disken travade sig, damm överallt och kläder huller om buller. Desutom stuvade han undan saker i olika skåp istället för o slänga dom i soptunnan. Allt från reklam till chokladkartonger...
Sen vi flyttat ihop så har han blivit så mycket bättre, jag är stolt och så. Men till problemet, han säger att jag msåte säga till honom när han ska städa och vad han ska göra!
Vaddå, ser han inte att det är skitigt i handfatet, att det är dammråttor på golvet eller att det är disk och fläckar i köket?
Känner mej som hans mamma när det kommer till städning, inte ska man väl behöva instruera en vuxen människa om när det är dags att städa och vad som ska göras?! Jag har sagt åt honom att du ser väl själv att det inte är rent och var det inte är det.
Nej, säg vad jag ska göra, säger han då och suckar när jag ber honom göra något.
Fler???