• memmi

Vad kostar det att sola solarium?

Hejsan.

Kort och gott, vad kostar det att sola solarium? Jag vet att det är jättefarligt och att jag kan få cancer och alla möjliga könssjukdomar, att jag kan dö minst! Men det är sånt man får ta o man vill fixa lite fräsch bränna. Så återigen, vad kostar det?

Mvh Memmi

• Svar på tråden Vad kostar det att sola solarium?
  • annkar78

lite olika mellan 30-50 kr beroende på hur länge du solar.

• Novemberstjärnan

i början kostar det inte så mycket. För då ska man ju inte sola så länge. Men säg mellan 20-60kr beroende på hur långt du kommit med solningen?

• memmi

Okej, tack så mycket för era svar. Fick för mig att det var mycket dyrare.

Jag har bara solat i den vanliga solen, nu vill jag bara bättra på färgen Skrattande

• JellyBean
    memmi skrev 2010-07-17 12:54:15 följande:
    Okej, tack så mycket för era svar. Fick för mig att det var mycket dyrare.

Jag har bara solat i den vanliga solen, nu vill jag bara bättra på färgen Skrattande
    Se bara till så att du inte solar solarium samma dag som du med har solat i solen. Verkligen inte bra.
  • Echidna

du får räkna mellan 2 -4 kr / min beroende på solariets standard

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • memmi
    JellyBean skrev 2010-07-17 13:12:35 följande:
    Se bara till så att du inte solar solarium samma dag som du med har solat i solen. Verkligen inte bra.
    Kanske låter som en dum fråga, men varför inte? Är det för att huden redan är så "skadad"?
  • lillplutt

Kände för att skriva: Livet (i värsta fall) När jag vägrade inse mina pigment och gick och solade så kostade det 70kr för 30min, men då fanns även dusch och dricka där. Annars, bara solning, är det väl runt 50kr beroende på hur länge man solar.

• lillplutt
    memmi skrev 2010-07-17 14:10:49 följande:
    Kanske låter som en dum fråga, men varför inte? Är det för att huden redan är så "skadad"?
    Solarium är väl typ sol en Heldag på beachen? Medan man annars på en vanlig strand kanske solar max 3 timmar, hoppas jag.
  • JellyBean
    memmi skrev 2010-07-17 14:10:49 följande:
    När du är i solariet kommer det att finnas uppsatt någonstans en lapp på lite saker som man bör följa. En slgs rekomendation. Där står det att man inte skall sola i solen och sola solarium under en och samma dag.
    Men om du tänker efter är det nästan lite logiskt.
    Solarium är lite som att skjuta in gift under huden.

• Stealth
    JellyBean skrev 2010-07-17 16:39:54 följande:
    När du är i solariet kommer det att finnas uppsatt någonstans en lapp på lite saker som man bör följa. En slgs rekomendation. Där står det att man inte skall sola i solen och sola solarium under en och samma dag.
    Men om du tänker efter är det nästan lite logiskt.
    Solarium är lite som att skjuta in gift under huden.

gift under huden Foten i munnen
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • JellyBean
    Stealth skrev 2010-07-17 16:50:32 följande:
    gift under huden Foten i munnen
    Ja, i brist på annat ord/beskrivning.
  • JellyBean

Men ni fattar väl att i solariumet får ni massor av dom "farliga" strålningen.
    Därav gift!! OCh tro mig man bränner inte BARA överhuden...när man bränner sig bränner man ofta flera lager med hud.

• Stealth
    JellyBean skrev 2010-07-17 17:00:59 följande:

Men ni fattar väl att i solariumet får ni massor av dom "farliga" strålningen.
    Därav gift!! OCh tro mig man bränner inte BARA överhuden...när man bränner sig bränner man ofta flera lager med hud.

fast jag solar aldrig så jag bränner mig i solariet...
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Näbbmusen

När jag solar betalar jag 40 kr för 20 min på de flesta ställen här i sthlm.
    Du SKA INTE sola solarium samma dag som du solar utomhus, det är ABSOLUT INTE bra för huden!

Och tänk på att stänga av ansiktskanonen efter max 10 min om en sådan finns, annars kan du bränna dig rejält

• Casey

Från en som jobbar i "fel" bransch för den här tråden:

Visst, du struntar i att du kan dra på dig malignt melanom och andra former av hudcancer; men om vi tar det i lite närmare perspektiv:

Vi kan väl ses när vi är 40-45 år och jämföra rynkor...
    Fråga alla fräscha fotomodeller och skådespelare hur mycket de solar, i såväl solarium som i den riktiga solen... Nada.

Men om du vill åldras i förtid så kan du ju betala pengasummorna som anges ovan.

• Stealth
    Casey skrev 2010-07-17 18:42:48 följande:
    Från en som jobbar i "fel" bransch för den här tråden:

Visst, du struntar i att du kan dra på dig malignt melanom och andra former av hudcancer; men om vi tar det i lite närmare perspektiv:

Vi kan väl ses när vi är 40-45 år och jämföra rynkor...
    Fråga alla fräscha fotomodeller och skådespelare hur mycket de solar, i såväl solarium som i den riktiga solen... Nada.

Men om du vill åldras i förtid så kan du ju betala pengasummorna som anges ovan.
    Så... de som solar varje dag i medicinskt syfte i solarier borde se ut som russin...
    ska sägatill pappas hud att den inte har fattat det ännu bara.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • JellyBean
    Stealth skrev 2010-07-17 18:53:22 följande:
    Så... de som solar varje dag i medicinskt syfte i solarier borde se ut som russin...
    ska sägatill pappas hud att den inte har fattat det ännu bara.
    Hmm är inte helt hundra på detta men jag har för mig att i medicinsk behandling är det väl lite andra strålar...så som B-stråling...
    Minns inte, men jag har själv solat för vitiligo.
    Så då kanske det tar ut varandra..visst jag får rynkor men har iaf pigment.
    För idag ser jag helt normal ut, min vitiligo är inte längre aktiv.

Men det med rynkor stämmer.
  • Stealth
    JellyBean skrev 2010-07-17 18:57:09 följande:
    Hmm är inte helt hundra på detta men jag har för mig att i medicinsk behandling är det väl lite andra strålar...så som B-stråling...
    Minns inte, men jag har själv solat för vitiligo.
    Så då kanske det tar ut varandra..visst jag får rynkor men har iaf pigment.
    För idag ser jag helt normal ut, min vitiligo är inte längre aktiv.

Men det med rynkor stämmer.
    Pappa solar alltså vanligt solarie plus extra starkt med i princip bara de skadliga strålarna vid behov, och han ser inte en dag äldre ut än 40. Han är ju dock 50... men han han har inga rynkor.
    Skaffa EGEN gillaknapp!
  • Lathundarna

Här kostar 10 minuter 20,- fast pris.

Svar på tråden Vad kostar det att sola solarium?