• babbelmaja

Alternativ till tårta när man är många

Jag önskar tips på vad man kan ha som alternativ till tårta på ett dop för 60 personer. Det ska vara lätt att göra och om det går att förbereda innan är det ännu bättre. Eftersom vi blir så många och vi ska göra allt själva har vi skippat tårtan eftersom vi vill ha något som är lättare att göra.

Vi ska ha pastasallad att äta först...

• Svar på tråden Alternativ till tårta när man är många
  • bomman

Glass med tillbehör att blanda själv som: jordgubbar, chokladsås, kolasås, strössel, kex, melon osv.
    Bara fantasin sätter stopp!

• mion

Marängtårta.... säg till om du vill ha recept.. enkelt o göra o går utmärkt att frysa in ....  Man gör en ungplåt så stor är den så man får ju ut många bitar....

• Waersta

Havreflarnstårta, superenkelt att göra och den är rätt mastig plus att det blir mycket utav den!
    Den ska dessutom göras dagen innan.

Havreflarnstårta!!

2dl socker
    2dl mjöl
    2dl havregryn
    0,5 dl sirap
    0,5 dl grädde
    1tsk bakpulver
    150gr smält smör

Blanda allt, bred ut på en plåt med bakplåtspapper, 200grader 10 minuter.

Gör en sats till och lägg dem dubbelt, eller gör en sats och vik den dubbelt, med vispad grädde och bär (jordgubbar eller hallon) emellan.

Lägg ihop den dagen innan för godast resultat

• Trillan76

Hej, jag bjöd på kladdkaksmuffins med grädde! Dom är super enkla att göra och går att frysa. Vi hade grädde till en sen ställde vi fram färska hallon. Var och en fick sen lägga på sin muffins det dom ville ha. Ett gott alternativ till kaffet!

• Sillkungen

Paj(er) i långpanna. Typ smulpaj med rabarber eller blåbär eller vad ni gillar. Lätt att göra och supersmaskigt!

• babbelmaja
    mion skrev 2010-07-17 12:59:50 följande:
    Marängtårta.... säg till om du vill ha recept.. enkelt o göra o går utmärkt att frysa in ....  Man gör en ungplåt så stor är den så man får ju ut många bitar....
    Vill gärna ha receptet! Marängtårta är ju jättegott!  Om man kan frysa in den kan jag ju göra några redan nu några veckor innan. Det är semester så jag har lite mer tid. allt som kan göras nu är en bonus sen!
  • marie1973

Jag bjöd på rulltårtsbakelse på vår sons dop då vi var nästan 40 pers. Hur bra som helst när man är många. Baka drömrulltårta och vanlig rulltårta och dem förvarar man i frysen tills dagen innan dopet. Skär upp, lägg upp på plåtar och klicka på någon god fromage eller vaniljvisp.

Svar på tråden Alternativ till tårta när man är många