• grågås

Ont i ena ljumsken när jag går

Har fått plötslig värk i vänster ljumske, eller lite ovan ljumsken, där den möter magen kan man säga, när jag går.
    Känner annars inget när jag står eller sitter/ligger.

Någon som känner igen detta? Vet inte om det är detta man kan kalla foglossning eller om det är något annat.

Tråkigt för vi hade tänkt att ta en heldag i Stockholm nästa vecka. 

• Svar på tråden Ont i ena ljumsken när jag går
  • KlasStures mamma

Låter som foglossning. Foglossningssmärtan kan sitta väldigt olika på alla för där är många fogar som "delar" sig i slutet av grav.

• grågås

Ja, visst låter det som det. Ja, får se vad jag hittar på för att klarar längre promenader.

• KlasStures mamma

FInns stödbälte. Men det funkade inte för min kompis som oxå hade ont i ljumsken, men på mig som hade i höften.

Kolla med bm eller fråga en sjukgymnast direkt!

• paloma84

Har du uteslutit ljumskbråck?

Är du svullen på den sidan något? Gör det ondare ju längre, både tidsmässigt och i avstånd, du promenerat?
    Avtar det om du lägger dig ner och vilar efter ett tag?
    Är det en molande värk, som blir starkare och starkare...? Eller skärande, huggande?

Jag känner ju definitivt skilland på min foglossning och ljumskbråcket...

• grågås
    paloma84 skrev 2010-07-17 14:13:06 följande:
    Har du uteslutit ljumskbråck?

Är du svullen på den sidan något? Gör det ondare ju längre, både tidsmässigt och i avstånd, du promenerat?
    Avtar det om du lägger dig ner och vilar efter ett tag?
    Är det en molande värk, som blir starkare och starkare...? Eller skärande, huggande?

Jag känner ju definitivt skilland på min foglossning och ljumskbråcket...
    Tror det är mer som huggande. Vet inte om det blir värre ju mer jag går, Har mest tagit det lugnt nu i värmen. Men det känns inget så fort jag står stilla eller sätter mig ner. Då upphör det direkt.  Kan inte riktigt se om jag har någon bula, Något större sena?på den sidan. Gör ej ont när jag trycker.
Svar på tråden Ont i ena ljumsken när jag går