• Callina

Tvätta hunden med grönsåpa, hur?

Jag har en bichon Havanais och sist jag var hos hundtrim med henne blev jag rådd till att tvätta henne med grönsåpa. Hon promenerar en hel del där det kör bilar.

Det svider ju med såpa i ögonen....

Men kanske man kan tvätta allt utom huvudet? Trots att frisören sa att jag skulle göra det också. Blöta ned, massera in såpa, skölja direkt och sen balsam?

Eller?

• Svar på tråden Tvätta hunden med grönsåpa, hur?
  • Nyfiken gul

när jag tvättar hästar med såpa så blandar jag ut det så det blir såpvatten.  ospädd såpa är så koncentrerat.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Callina

Ok, ja det kan ju vara bra. Nu sa hon att jag inte skulle spä ut det men det låter ju väldigt vettigt att göra så.

• Jane Roe

Jag kan rekomendera galltvål för missfärgningarna annars .)

¤- Kärlek är Perser -¤
  • qenzo

Såpa beh inte spädas innan användning. Du använder det som vilket annat schampo som helst, så tvätta du huvudet precis som vanligt. Jämfört med andra schampon är såpan det smartaste och mest vänliga mot djuren och naturen du kan använda. 

• Callina

Rent praktiskt, är inte såpa snorhalt? Jag har inget badkar utan dusch med klinkergolv, vi lär väl halka runt bägge två kan jag tänka mig..

• qenzo
    Callina skrev 2010-07-19 11:10:30 följande:
    Rent praktiskt, är inte såpa snorhalt? Jag har inget badkar utan dusch med klinkergolv, vi lär väl halka runt bägge två kan jag tänka mig..
    Lägg en handduk i botten på karet. Oavsett vad du använder för typ av schampoo, torrt eller blött badkar så är karet ändock halt. En handduk kan avhjälpa det.
  • saltabanditen

En nyfiken fråga från mig som inte har hund.

Varför i allsin dar använder man såpa? När jag testade på mig själv (schampot var slut) såh håret ut som svinto. Cool

Tangentbordet har för många tangenter och fingrarna är för breda. En torkad ostsmula brfinner sig just nu under E
  • Callina
    qenzo skrev 2010-07-19 16:19:30 följande:
    Lägg en handduk i botten på karet. Oavsett vad du använder för typ av schampoo, torrt eller blött badkar så är karet ändock halt. En handduk kan avhjälpa det.
    Kanske får köpa en badbalja för som sagt jag har inget badkar, bara dusch :)
  • Zezana

Lägg en badkarsmatta på klinkergolvet, så halkar ingen av er

• qenzo
    saltabanditen skrev 2010-07-19 16:21:52 följande:

Varför i allsin dar använder man såpa? När jag testade på mig själv (schampot var slut) såh håret ut som svinto. Cool
    Jag anvädner enbart (grön)såpa till mina hundar och har gjort i alla tider. Det luktar gott och är skonsamt mot både djur och natur. Billigt är det med :) Eller ja nu ljög jag. Fick faktiskt ett schampo av mamma som luktar mint.. så nu badas hunden med det.. ibland :D
    Har aldrig varit med om att hundarna fått "svintopäls" faktiskt... 
  • kita
    saltabanditen skrev 2010-07-19 16:21:52 följande:

Man ska nog inte jämföra hår o päls,det är inte riktigt samma sak,se du....
Svar på tråden Tvätta hunden med grönsåpa, hur?