• Hormonermedhumör

Öm i brösten och i armhålan - gravidsymtom ?

Kan ömhet i dels brösten men även i främst ena armhålan vara ett tecken på graviditet ? Någon som upplevt detta och varit gravid ? Vad beror det på ?

• Svar på tråden Öm i brösten och i armhålan - gravidsymtom ?
  • Jezamine

Gör ett test

Avstängd tills vidare
  • BettanB

Ja, jag får alltid en svullnad i armhålan då jag är gravid. Någon körtel som reagerar rejält på hcg eller progesteron. Ibland lite svullen även innan mens, men mer påtaglig i samband med graviditet.

Sorg i BettanMansion.
  • Hormonermedhumör
    BettanB skrev 2010-07-17 19:35:55 följande:
    Ja, jag får alltid en svullnad i armhålan då jag är gravid. Någon körtel som reagerar rejält på hcg eller progesteron. Ibland lite svullen även innan mens, men mer påtaglig i samband med graviditet.
    Ok. Har du hört någon ha samma eller fått någon förklaring på detta fenomen ? Då är jag kanske inte ute och cyklar då ?!
  • BettanB

Nej, inget av det. Har bara tänkt att det är någon körtel som spökar.

Sorg i BettanMansion.
  • Hormonermedhumör
    BettanB skrev 2010-07-17 20:52:29 följande:
    Nej, inget av det. Har bara tänkt att det är någon körtel som spökar.
    Upplevde du nåt liknande i t.ex. ljumskarna (där det också finns körtlar) ? När började detta i relation till då du plussade/BIM ?
  • BettanB

Nope, bara i höger armhåla. Och det brukar börja så smått strax innan BIM; är jag gravid känns det mer och så försvinner svullnaden inte (vilket den alltså gör efter mens annars).

Sorg i BettanMansion.
  • Hormonermedhumör
    Hormonermedhumör skrev 2010-07-17 17:36:22 följande:
    Kan ömhet i dels brösten men även i främst ena armhålan vara ett tecken på graviditet ? Någon som upplevt detta och varit gravid ? Vad beror det på ?
    Ingen mer ???
  • tinis77

Jag har varit jätteöm i bröst och armhålor i början av mina grav. När det var som värst har jag inte kunnat ha armarna rakt ner, skitont. Mjölkkörtlarna går ju ut mot armhålorna, jag gissar att det är desom ömmar.

*Alexander 9/9-05 * Hampus 30/9-08* Isabell 8/1-10* martinas.myshowroom.se/
  • Hormonermedhumör
    tinis77 skrev 2010-07-18 13:38:23 följande:
    Jag har varit jätteöm i bröst och armhålor i början av mina grav. När det var som värst har jag inte kunnat ha armarna rakt ner, skitont. Mjölkkörtlarna går ju ut mot armhålorna, jag gissar att det är desom ömmar.
    Du har aldrig känt så innan mens ?
  • tinis77
    Hormonermedhumör skrev 2010-07-18 13:52:34 följande:
    Du har aldrig känt så innan mens ?
    Nepp, aldrig. Har vetat att jag varit gravid innan jag gjort något test..
  • Hormonermedhumör
    tinis77 skrev 2010-07-18 13:59:57 följande:
    Nepp, aldrig. Har vetat att jag varit gravid innan jag gjort något test..
    Vilka andra symtom hade du samtidigt med denna ömhet (om något) ? När testade positivt i relation till uppkomsten av den där ömheten ?
  • tinis77
    Hormonermedhumör skrev 2010-07-18 14:03:23 följande:
    Vilka andra symtom hade du samtidigt med denna ömhet (om något) ? När testade positivt i relation till uppkomsten av den där ömheten ?
    Har börjat ömma redan någon vecka efter äl, och någon vecka senare har illamåendet kommit.. Har testat i vecka 6, ca 3 veckor efter ömheten börjat.
  • mmiaa

Hade så mellan ägglossning och mens nu sist så det behöver tyvärr inte vara gravsymtom...

• Hormonermedhumör
    mmiaa skrev 2010-07-18 14:07:11 följande:
    Hade så mellan ägglossning och mens nu sist så det behöver tyvärr inte vara gravsymtom...
    Har du haft så mellan äl el mens nån annan gång eller när du varit gravid ? När innan BIM började det och hur länge höll det på ?
  • akiire

Jag blev öm i ena bröstet ( kändes som att bröstvårtan brann, den sved och va skit öm) sen så kommer jag ihåg att 2 veckor innan jag plussade så va jag nedstämd och deppig men visste inte riktigt vad det kunde berodde på.

När jag gjorde testet och plussade i v5 eller  6 så va jag konstant trött, ville bara sova i ett par dagar och hade jätte svårt att hålla ögonen öppna =)

• mmiaa
    Hormonermedhumör skrev 2010-07-18 14:11:20 följande:
    Har du haft så mellan äl el mens nån annan gång eller när du varit gravid ? När innan BIM började det och hur länge höll det på ?
    Nej, bara denna gången innan mens. Nej, aldrig varit gravid. Började väl ett par dagar efter äl och höll på till mensen kom typ.
Svar på tråden Öm i brösten och i armhålan - gravidsymtom ?