• Hanakana

Vad betyder: Economy Restricted på flygbiljetterna från Thai Airways???

Vi har fått våra biljetter och bokningsbekräftelse nu från Jade Travel.
    Allt har gått supersmidigt till och priset var helt OK.

Men nu blev jag orolig - det står på bokningsbekräftelsen,
    om man går in på Thai Airways egna sida:
    Fair Type: Economy Restricted.

Vad betyder detta? Är det någon begränsning på våra biljetter i ekonomiklassen?
    Jag trodde det skulle vara "vanliga" ekonomi-biljetter...

Sedan står det också på Thai Airways sida: The following warnings occured: The reservation has been made directly with the service provider.

Om man vill ha mer information ska man kontakta sin "service provider".
    Betyder detta att alla information skall gå via Jade Travel om man vill veta något
    om t.ex flygbiljetten eller resan?

• Svar på tråden Vad betyder: Economy Restricted på flygbiljetterna från Thai Airways???
  • Jezamine

Jag översatte vi Google.Fick då fram följande: Economy Restricted=Ekonomi Begränsad

Avstängd tills vidare
  • Dixie
    Jezamine skrev 2010-07-17 21:24:55 följande:
    Jag översatte vi Google.Fick då fram följande: Economy Restricted=Ekonomi Begränsad
    jaha........ det hjälper ju inte TS precis

TS - jag skulle gissa att det har något att göra med att de inte är avbokningsbara - men det är bara en gissning..... bäst är nog att kolla med resebyrån som ni har bokat igenom så de kan ge er korrekt svar.  
  • Jezamine
    Dixie skrev 2010-07-17 21:27:33 följande:
    jaha........ det hjälper ju inte TS precis

TS - jag skulle gissa att det har något att göra med att de inte är avbokningsbara - men det är bara en gissning..... bäst är nog att kolla med resebyrån som ni har bokat igenom så de kan ge er korrekt svar.  
    Så bra att du fann det rätta svaret då.
    Avstängd tills vidare
  • Hanakana

Om det "bara" är att biljetterna inte är ombokningsbara är det ju helt OK. Vi har ju avbeställningsskydd via flera försäkringar om det skulle hända något p.g.a sjukdom.

Men jag hoppas att det inte är något med att man t.ex får ha mindre bagagevikt eller inte får
    de måltider/drycker som man normalt får i ekonomiklassen. Eller att man får sitta inklämd på någon "konstig" plats som egentligen inte ingår i ekonomiklass. Det skulle ju vara tråkigt!

Jag ska kolla med Jade Travel på måndag!

• evaoregon
    Hanakana skrev 2010-07-17 21:34:33 följande:
    Om det "bara" är att biljetterna inte är ombokningsbara är det ju helt OK. Vi har ju avbeställningsskydd via flera försäkringar om det skulle hända något p.g.a sjukdom.

Men jag hoppas att det inte är något med att man t.ex får ha mindre bagagevikt eller inte får
    de måltider/drycker som man normalt får i ekonomiklassen. Eller att man får sitta inklämd på någon "konstig" plats som egentligen inte ingår i ekonomiklass. Det skulle ju vara tråkigt!

Jag ska kolla med Jade Travel på måndag!
    Nej, det gäller enbart att de inte är avbokningsbara, att man får betala en avgift för att ändra biljeterna, att man måste köpa dem långt i förväg etc.  Bagagevikt och måltider mm är samma.

Så här stod det på nätet "tickets that are non refundable have a change fee require a advance purchase such as 21 14 or 7 days a saturday stay required and 1 month maximum stay flying in coach -limited seats-only certain days valid usually what airlines call k l t or v class fares"
  • ELLEoClara

Någon som har flugit med thai Airways förut? Vi skal lev resa med vår dotter som kommer vara 20 månader gammal. 

Med änliga hälsningar!  

• Hanakana

evaoregon: Tack för svaret! Men kan du vara snäll och översätta åt mig? Är urkass på engelska, fattar knappt vad som stod...

Vi har flugit med Thai Airways förut, fast det var för ca 10 år sedan. Då åkte vi samma "gamla" flygplan som detta mellan Arlanda och Bangkok. Men det var ett stort flygplan vill jag minnas, ett sådant med extra liten våning upptill (för business class). Servicen var suverän och man fick gratis måltider och dricka (typ öl,vin,läsk och även starksprit) i ekonomiklassen. Dock inte separata tv-skärmar i varje säte. Tror inte de
    har installerat detta ännu i dessa, äldre flygplan.

Men vad gör det, vi flyger strax efter lunch svensk tid och hamnar i Bangkok vid 6-tiden på morgonen lokal tid. Så man hinner ju sova lite (förhoppningsvis med en superpigg 5-åring med spring i benen...) till dess.

• evaoregon
    evaoregon skrev 2010-07-18 16:27:02 följande:
    Nej, det gäller enbart att de inte är avbokningsbara, att man får betala en avgift för att ändra biljeterna, att man måste köpa dem långt i förväg etc.  Bagagevikt och måltider mm är samma.

Så här stod det på nätet "tickets that are non refundable have a change fee require a advance purchase such as 21 14 or 7 days a saturday stay required and 1 month maximum stay flying in coach -limited seats-only certain days valid usually what airlines call k l t or v class fares"
    Hanakana skrev 2010-07-19 20:49:51 följande:
    evaoregon: Tack för svaret! Men kan du vara snäll och översätta åt mig? Är urkass på engelska, fattar knappt vad som stod...
    Som jag skrev ovan så står det att biljetterna inte är avbokningsbara, att man får betala en avgift för att ändra biljetterna, att man måste köpa dem långt i förväg etc.  Vidare att man måste vara borta en viss tid och att det oftast enbart finns ett visst antal säten till det priset.
Svar på tråden Vad betyder: Economy Restricted på flygbiljetterna från Thai Airways???