Schampo och balsam från Lush?
Någon som har det? Vad tycker ni om det?
Någon som har det? Vad tycker ni om det?
Jag har ett schampo för slitet blont hår, som luktar starkt av mint och svider i ögonen, hamnar alltid där av nån anledning, sen fick jag en burk med balsam/inpackning som luktar skit. Min kille testade det, när hans tog slut å mintet, bara doften gjorde att det sved i hans ögon. Han vill aldrig mer använda det.
Jag sa i affären vad jag hade för behov och de plcokade ihop det till mej, väldigt besviken på dofterna.
Håret håller sig dock rent nån dag extra än med billigare schampo.
Men efterbehandlingen mräker jag ingen effekt av. Det ääven dumt nog i en burk så man får lixom gräva för att få upp en mängd. Räcker till max 10ggr. Jag har använt det kanske 3 ggr å halva burken e tom.
Så mitt tipås är att sniffa på det du vill ha, jag tog förgivet att det skulle lukta som det gör i affären typ.
Schampokakorna är jättebra tycker jag, framförallt det som heter Ulimate Shine. Doftar lite vanilj. Av balsamen har jag bara provat två: American Cream och Veganese (tror jag det heter). Gillade båda. AC doftar också åt vanilj medan V är lite mer citrus.
jag använder lush veganese ibland. Luktar fantastiskt och håret blir blankt och fint.
Lite blandade åsikter då..! Jag har nämligen beställt Trichomania schampo och Coolauin balsam. Vi får väl se om jag köpt grisen i säcken eller inte! ;)
Jag använder shampokakan karma och balsamet veganese och jag tycker att det funkar bra! Det är bra att det inte är testat på djur och schampokakorna räcker jättelänge (låt dem ligga öppet och torka mellan gångerna dock) och är toppen om man ska resa! Balsamet är iallafall inte sämre än andra balsam jag har provat.
De jag köpte var Rehab, en flaska på 500ml, och så en svart burk, max 150ml.
Jag har schampokakor och den bästa luktar tjära. Fullkomligt älskar den. Provade ett balsam men kommer inte ihåg vad det hette, det var också i en burk. Nästa gång ska jag prova en balsamkaka istället.
Kakorna räcker hur länge som helst och min hårbotten har mått mycket bättre.
Jag har ett balsam (American Cream) som luktar GUDOMLIGT gott, mest vanilj.
doften sitter i länge och jag går och luktar på håret till nästa dusch ;)
MEN det är inte bra balsam mässigt, det reder inte ut tovor osv. så jag har det efter
mitt vanliga balmsa bara för att få doften.
Dum fråga kanske, men vad är schampokaka och hur fungerar det?