• Rulle

Var hittar jag en vädergubbe?

Jag är på jakt efter en vädergubbe! En gubbe i trä med penis som visar fint eller dåligt väder...
    Någon som vet var den kan köpas eller beställas??
    Den får gärna se ut som på biden, men det går även bra med en enklare variant...

• Svar på tråden Var hittar jag en vädergubbe?
  • saltabanditen

Du tillverkar en själv. Helst av gran.

Tangentbordet har för många tangenter och fingrarna är för breda. En torkad ostsmula brfinner sig just nu under E
  • JennyAnn

Jag är med på jakt :) hittade en sån du har på bild på hantverksmässan i Båstad för ett par år sedan, köpte en till min pappa och har nu i flera år letat efter en till min morfar. Hittade du någon?

• H Raheb

Jag har en enkel granpinne som pekar upp o ner beroende på väderlek, tror den är köpt på någon mässa eller hemslöjdsbutik. Det finns även en beskrivning på hur man gör en i en hajktidning som jag har kvar sen jag var barn.

• Tjoflöjt

Men herregud människor, är ni inte kloka!? Vem f-n vill ha en sån på väggen Skrattande

• JennyAnn
    FlörtTjoflöjt skrev 2010-09-23 19:50:16 följande:
    Men herregud människor, är ni inte kloka!? Vem f-n vill ha en sån på väggen Skrattande

Hahahahah!!! Jag fick min idag, beställde Kronblom Glad det är min morfar som ska få den. de är ju lite roligare än en vanlig termometer sen spår den ju vädret för morgondagen. alla äldres favorit skulle jag säga, tror du inte det? man måste ju ha den utomhus, ingen inomhusdekoration precis Flört

Svar på tråden Var hittar jag en vädergubbe?