Hej min vän!
Åh, så ledsamt och samtidigt så fantastiskt.
Ledsamt att bli lämnad .. att vinka farväl till alla sina drömmar och den vardag man känner MEn min vän, Så lyckosamt och så fantastiskt för nu börjar en ny resa.
En resa utan förtryck, en resa till att bli stark, en resa till precis vart du vill och nu måste du vara med och diligera. Nu får du, parallellt med ditt sorgearbete, bestämma vem du är, bestämma vart du är på väg och vilket liv du ska leva. Nu får du utforska alla sidor av vem du är och nu får du bygga din styrka.
Börja med att godkänna allt du är, att du hamnat där du är /var men att det är okej att bygga nytt. Var flexibel, var inte rädd utan utmana dig.
När du känner dig ensam så ställer du dig en produktiv fråga som Vad kan jag göra för att inte känna mig ensam? så snart du har ett svar så handlar du. Ring mamma, ring en vän. Skriv ett inlägg och stötta någon annan som mår dåligt på FL. Gör det som du mår bra av och som ger dig mening och fyller ditt hjärta med ro och hopp.
Tänk inte på dig själv som ensam, tänk på dig själv som rik. Rik på erfarenheter av liv du inte ska upprepa, rik på barn som ger dig mening.
Lär dig att gå igen, ställ inte så höga krav men kräv mycket av livet.
Det är inte så läskigt som det först kan te sig, tvärtom.
Finns det något särskild du inte gjort på senaste som du vill? som du saknar?
Välj livet och känn dig levande.
Varje gång du känner dig nedslagen så sätter du dig ner med papper och penna och gör motsatsen.. skriv 10 anledningar till varför du inte ska känna dig nedslagen. Jobba mot ensamheten som skrämmer dig, mot allt som tar ner dig. Var aktiv i ditt liv så kommer du åla, krypa, gå och springa som resultat.
Alla avslut är början på något nytt. Välj att det ska vara så.