• Drömmerintedrömmar

Hur länge tvättar/tvättade ni kläderna i oparfymerat?

Hur gör ni med tvätt för era bebisar/barn?
    vet att alla dem första bebisakerna ska tvättas oparfymerat etc, så det har jag gjort och gjorde med dottern också.

men hur länge gjorde ni det? tvättar ni alla era kläder också i oparfymerat? jag gjorde det förra gången men eftersom det inte luktar ny tvättat och gott så slutade jag med det sen. men minns inte hur länge jag tvättade dotterns kläder oparfymerat..

• Svar på tråden Hur länge tvättar/tvättade ni kläderna i oparfymerat?
  • MammaEmilie

Jag tvättar med vanligt tvättmedel förutom tygblöjorna dom tvättar jag med parfymfritt.

• norgesessan

Tvättar fortfarande oparfymerat Har nog gjort så sen tvåan föddes, snart 5 år sedan..

Till Ettan har jag för mig vi tvättade oparfymerat ett år eller nåt....Förtvättar alla nya kläder så långt det är möjligt..(Om det inte är panikinköpta kläder som måste användas på en gång).

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Pigelinen

Min man är allergisk så vi har alltid kört med oparfymerat, tycker att det luktar nytvättat ändå!

Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Purlan

Gjorde det ung. ett år, sen tröttnade jag på att tvätten inte luktade gott   

• Lena

Vi tvättar alltid parfymfritt och man vänjer sig vid den nya doften av nytvättat. Torkar man tvätten utomhus får man en ny nytvättatdoft.

• Tettan

Har aldrig tvättat med parfymfritt, det har gått så bra ändå...

• mulan

Hur gör ni med sköljmedel??

.?*¨*? VECKA 16 ?*¨*?.
  • Lintje

Fick jättemycket skit av den äldre generationen för att vi tvättat alla bebiskläderna i vanligt tvättmedel när vi fick vår dotter. Frågade barnmorskorna om vi var "hemska föräldrar" och de sa att så länge bebisen inte har känslig hud och får utslag går det hur bra som helst att tvätta i parfymerat tvättmedel. Så vår dotter vet inte vad parfymfria kläder är... Flört

• Pigelinen
    mulan skrev 2010-07-18 12:07:54 följande:
    Använder vi inte heller då det är dåligt för miljön samt förstör fibrerna i kläderna.
    Det som sägs på familjeliv stannar här!!!
  • Lena
    mulan skrev 2010-07-18 12:07:54 följande:
    Har jag inte använt på 10år och tvätten känns renare utan det.
Svar på tråden Hur länge tvättar/tvättade ni kläderna i oparfymerat?