Min 3-åring slår och sparkar mej..
Har en son på 3 1/2 år, som jag älskar så otroligt mycket, men samtidigt driver han mej till vansinne!
Han vägrar lyssna på mej! Spelar ingen roll vad jag säger, han forsätter att göra det han vill ändå.
Vi kan sitta i soffan och se på en film, t ex. Plötsligt börjar han sparka på mej.
Jag ber honom vänligt men bestämt att sluta, eftresom det gör ont. Han fortsätter ändå med sitt sparkande.
Jag säger återigen till honom, men han bara fortsätter.
När jag frågar varför han sparkar mej, svarar han att han gör det för det är roligt.
-Men jag tycker inte det är roligt, säger jag då. Det gör ont!
Han bara flinar åt mej och fortsätter.
Jag frågar om han vill något? Men han svarar att det bara är roligt att sparka mej.
Jag väljer då att flytta på mej, men det resulterar bara i att han följer efter mej och fortsätter sparka.
Tilslut blir jag riktigt arg på honom och ryter till.
Då blir han ledsen och börjar gråta.
Jag sätter mej med honom i mitt knä, och när han lugnat ner sej pratar vi om det som hänt, och han säger att han förstår.
Men nästa dag är det samma sak igen...
De gånger han sparkar mej, så är det helt oprovocerat som jag kan se det.
Andra gånger kan han börja slå mej, och då är det oftast i samband med att han inte får som han vill. Jag säger nej, och han svarar med att slå mej.
Det fortsätter han att göra tills det rinner över för mej och jag skriker på honom.
Jag vill verkilgen inte skrika på honom. Jag mår så dåligt över att det måste gå så långt att han blir ledsen och börjar gråta, men jag vet inte hur jag ska hantera det!
Han gör inte så här mot sin pappa, utan det är bara mot mej han gör så.
När hans pappa säger till honom, så lyssnar han på honom. Han behöver aldrig ryta till.
Detta har hållt på i säkert 8-9 månader i alla fall, fast jag kan nog säga att det eskalerat det sista.
Han blev storebror för drygt ett år sen, och han gillar verkligen sin lillebror. Han gör aldrig något mot honom.
Vi försöker hitta på roliga saker hela familjen, men även att vi gör saker ensamma med honom, så han verkligen får all uppmärksamhet ibland.
Jag får hela tiden höra att det är 3-års-trots. Det går över.
Och jag VET att det med största sannolikhet går över, men det hjälper ju inte mej nu!
Det är ju nu jag behöver hjälp!
Har du några bra tips på hur jag ska göra? För det känns som om jag testat allt, men inget hjälper...
Hur ska jag på bästa sätt hantera situationerna som uppstår?