• Chiquiitta

fungerar Abonnemang 3 om man köper en olåst telefonen, hjälp

Hej jag ville ha abonnemang tre i julas och skaffade de och fick då en telefon till. Men nu så har jag tröttnat på telefonen.. så tänkte höra.. har hört så mkt om just 3 inte funkar här och där..

men kan jag köpa vilken mobil som helst som inte är låst och 3 abonngemang ska funka då? eller måste jag köpa en just hos 3 för mitt abonnemang ska funka? För vill nänmligen ha en samsung s5230 rosa :D, men den finns inte hos tre.

Svar uppskattas

• Svar på tråden fungerar Abonnemang 3 om man köper en olåst telefonen, hjälp
  • Misshute

Köper du en olåst telefon så kan du ha vilket abonnemang eller kontantkort som helst, men som sagt en telefon som inte är operatörslåst...

• HWikström

Nej, 3 fungerar inte alls till alla telefoner. De telefoner som man kan använda 3 till måste vara kompatibla med 3G-nätet.
    Alltså det även om du har har telias 3G-abonnemang så måste telefonen vara kompatibel med 3G-nätet. Det är många telefoner som inte är det. Fråga i butiken. Det står oftast i specifikationen om de är 3G-telefoner eller ej.

• Chiquiitta
    HWikström skrev 2010-07-18 18:01:41 följande:
    Nej, 3 fungerar inte alls till alla telefoner. De telefoner som man kan använda 3 till måste vara kompatibla med 3G-nätet.
    Alltså det även om du har har telias 3G-abonnemang så måste telefonen vara kompatibel med 3G-nätet. Det är många telefoner som inte är det. Fråga i butiken. Det står oftast i specifikationen om de är 3G-telefoner eller ej.
    kunde gissa de.. ng som vet om samsung s5230 om är de?
  • Chiquiitta
    Misshute skrev 2010-07-18 18:13:10 följande:
    Jo jo men så många telefoner finns de ju i te' i dg som inte är 3G
    va?
  • Chiquiitta
    Misshute skrev 2010-07-18 18:23:15 följande:
    3 fungerar inte i samsung s 5230
    funkar den Sony Ericsson W205 då? KOllat på många telefoner men de står inte med 3g förutom typ iphone?
  • Misshute

Ne de går inte att ha 3 i den Sony Ericsson heller... Men finns många andra..

• Chiquiitta
    Misshute skrev 2010-07-18 23:32:44 följande:
    Ne de går inte att ha 3 i den Sony Ericsson heller... Men finns många andra
    jag har en spny ericsson nu och de funkar.. vilka funkar då och nhur vet man de om de inte står de på ng
  • arkeologitjejen
    Chiquiitta skrev 2010-07-19 00:05:15 följande:
    jag har en spny ericsson nu och de funkar.. vilka funkar då och nhur vet man de om de inte står de på ng
    Du måste kolla om det är en gsm-telefon eller en 3g-telefon. Det är olika teknik. Du kan, om du vill förenkla det ordentligt, jämföra med digital- samt analog-tv. 3s simkort är gjorda enbart för 3g-nätet och fungerar således inte i telefoner som inte har 3g-tekniken. Om du kollar tex på www.katching.se så kan du söka på 3g-telefoner.
    Linnea 080310 & BF 100930
Svar på tråden fungerar Abonnemang 3 om man köper en olåst telefonen, hjälp