• Anonym

Kan jag ha äggledar-/äggstocksinflammation trots avslutad klamydia behandling?

För lite mer än två veckor sedan avslutade jag min ery-max kur mot klamydia (10 dagar) och jag var symptomfri efter avslutad kur men så för 10 dagar sedan fick jag mens och med den en ordentlig mensvärk, precis jag alltid får. Inget konstigt med det. Men sedan två dagar tillbaka så har jag börjat få molvärk igen och givetvis börjar min rädsla för att ev ha fått en infektion. Det är samma typ av molvärk som jag brukar få vid ägglossning men det är ju en hel vecka kvar tills dess så jag börjar bli orolig.
    Kan jag ha en inflammation trots att jag precis ätit antibiotika? Den molvärken jag fick av klamydian kändes inte riktigt densamma utan den var mer "aggressiv" och strålade ut på båda sidor. Denna molvärken sitter endast på vänster sida, ner mot ljumsken.

• Svar på tråden Kan jag ha äggledar-/äggstocksinflammation trots avslutad klamydia behandling?
  • Anonym (frågabm)

Om du har så ont och är så orolig bör du inte ställa en fråga på FL, utan direkt ringa och boka tid för undersökning. Här vet ingen.

Svar på tråden Kan jag ha äggledar-/äggstocksinflammation trots avslutad klamydia behandling?