• Anonym (Kaffedraken)

    Texten till sången Hoaklumpen någon ??

    Barnen älskar sången Hoaklumpen men vi kan den inte oxh hittar inte texten någon stans. Finns det möjligtvis någon som kan den och kan skriva ner den så vore jag myckey tacksam.


    *Barn är som tvättsvampar, de suger åt sig all vår styrka. Men när vi kramar dem får vi den tillbaka.*
  • Svar på tråden Texten till sången Hoaklumpen någon ??
  • Anonym (Kaffedraken)

    Aldrig hört talas om tyvärr.. Heter den så? Jag menar, kanske jag känner till den, fast kallar den något annat?
    Du har ingen strof på sången att bidra med?


    Stolt mamma till HERMAN född 070129 och THEO född 090423
  • Anonym (Kaffedraken)

    satt och tittade igenom gamla trådar. Har hela texten om du fortfarande letar

  • Anonym (Kaffedraken)

    "Hoaklumpen var ett troll
    som bodde i ett berg
    Håret det var svart som sot
    och näsan grön som ärg
    Ögonen var små
    och fötterna var grå
    men svansen den var gul som själva solen"

  • Anonym (Kaffedraken)
    nnnnnnnn skrev 2017-04-05 11:31:20 följande:

    "Hoaklumpen var ett troll
    som bodde i ett berg
    Håret det var svart som sot
    och näsan grön som ärg
    Ögonen var små
    och fötterna var grå
    men svansen den var gul som själva solen"


    Är det bara en vers?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Tjofaderittan hambo skrev 2017-04-05 11:39:13 följande:
    Är det bara en vers?
    ingen aning, ägnade typ 3 sekunder åt google

    såg att man kan beställa hem noter och text, men det är ju lite sent påtänkt nu,

    ring ett bibliotek och hör om de har låten i någon sångbok
  • Anonym (Kaffedraken)
    nnnnnnnn skrev 2017-04-05 11:55:52 följande:
    ingen aning, ägnade typ 3 sekunder åt google

    såg att man kan beställa hem noter och text, men det är ju lite sent påtänkt nu,

    ring ett bibliotek och hör om de har låten i någon sångbok
    Haha, ja den där biten har jag nämligen redan men det ´är som en hel berättelse. Smart att kolla med ett bibliotek, det ska jag göra. Om någon här har den får de dock gärna skriva ut den.  
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tror att visa går såhär.

    Måste också nämnas att detta var min favorit som

    Lite när mamma sjöng den för oss när vi skulle sova.

    Sjunger den ofta på jobbet som är en förskola.

    Hoaklumpen

    1. Hoaklumpen var ett troll som bodde i ett berg, håret det var svart som sot och näsan grön som ärg. Ögonen va små och fötterna va grå, men svansen lyste gul som själva solen.

    2. Stackars lilla Hoaklump han skämdes för sin svans, aldrig kände han sig fin när han gick bort nånstans. Fast han satte på sig ris från topp till tå, så lyste svansen gul som själva solen.

    3. Stora älgen Långeben kom så en vacker dag, in till Hoaklumpens berg och stannade ett slag. Tyst, men vad var det? Hoaklumpen grät och Långeben han måste till att trösta.

    4. Kära lilla Hoaklump, ta nu och lugna dig, torka dina tårar och berätta allt för mig. Åh, det känns så svårt! Jag tycker det är hårt, att svansen min är gul som själva solen.

    5. Snälla lilla Hoaklump å´ va du glad för det, alla fina troll har svans som du väl säkert vet. Men ett kungatroll det syns på långa håll, för det har svansen gult som själva solen.

    6. Hoaklumpen tog ett skutt och hjärtat slog av fröjd, nu han kunde känna sig så fin och så förnöjd. Inte någonstans det fanns så fin en svans, som Hoaklumpens gul som själva solen.

Svar på tråden Texten till sången Hoaklumpen någon ??