• Anonym (Vill nu)

Vill gifta oss denna vecka, kan man få hindersprövning på en dag?

Jag och min sambo befinner oss på semester i Halland just nu. Min dröm har alltid varit att gifta mig vid havet och sambon vill göra det i hemlighet. Vi funderar på att köpa ringar och gifta oss innan fredag. Kan man åka in till Skatteverket om de finns här och få hindersprövning på en dag? Vi vill ju så gärna göra det nu.

• Svar på tråden Vill gifta oss denna vecka, kan man få hindersprövning på en dag?
  • April Mamma

Nej jag tror tyvärr inte det...till oss sa dom Kom i håg att bestämma blanketten om hindersprövning i tid..det tog nån vecka att få den, sen tog det ca 2 v innan beslutet kom hem.

Ni får nog tänka om och planera in ett hemligt bröllop =)

• Anonym

Har hört om folk som åkt till skattekontoret med ifylld blankett (alt. fyllt i den där) och fått den stämplad direkt. Finns att hämta blankett på skatteverkets hemsida.

• April Mamma
    April Mamma skrev 2010-07-19 09:03:32 följande:
    Nej jag tror tyvärr inte det...till oss sa dom Kom i håg att bestämma blanketten om hindersprövning i tid..det tog nån vecka att få den, sen tog det ca 2 v innan beslutet kom hem.

Ni får nog tänka om och planera in ett hemligt bröllop =)
    Beställa såklart
  • Anonym (Vill nu)

Finns det något kontor i Halland som man kan åka till och få det godkänt direkt?

• Konvaljen

Våra vänner fixade det på någon dag med hjälp av en schysst handläggare. Ring till Skatteverket och be att få tala med någon handläggare i Halland. Förklara sedan vad ärendet gäller och be om hjälp.

• passau
    Fredriksvallsgatan 7,
    Halmstad (servicekontor

lycka till!
  • Konvaljen

På servicekontoren sitter inga handläggare utan servicehandläggare. De kan inte hjälpa till. Som sagt, ring och be att få prata med en handläggare på plats och förklara situationen. De är oftast flexibla, jag vet eftersom jag råkar vara gift med en...

• Anonym (Vill nu)

Drömmen sprack ändå pga inga pengar till ringar just nu och vi inte vill ta dom på avbetalning :(

• Nadia777

Man kan gifta sig med enkla ringar, som ser ut som riktiga gld och diamant, dem kostar på Guldaffär ca 70 kronor :) Efteråt kan man byta ringarna till äkta guld och diamanter, om man vill. Ringar är tradition bara, och har inte så stor betydelse igentligen.

Svar på tråden Vill gifta oss denna vecka, kan man få hindersprövning på en dag?