• Blippis

V.33 idag någon mer som är där nånstans och hur mår ni?

Går in i vecka 33 idag (32+0) och nu börjar längtan efter bebis att bli väldigt väldigt stor. Har lite vanliga graviditetsbesvär men mår ändå ganska bra. Jag har en hel del ork kvar i alla fall i sinnet....hi hi har blivit rätt lat på sistonde men det kan man ju få va...

Hur mår ni andra som är ungefär i samma vecka?

• Svar på tråden V.33 idag någon mer som är där nånstans och hur mår ni?
  • Aanja

Hej hej!

Jag är också i vecka 33 (32+4). Visst börjar man bli otålig, jag tycker att tiden går så sakta, vill bara att det ska bli september nu nu! Jag mår bra i stort, har mycket halsbränna, ont i svanken och illamående men jag ska inte klaga. Nu när det blivit lite svalare så kan jag sätta igång med mitt bebispyssel som jag tänkte få tid till under sommarens regniga dagar!Glad

• Jungfrulycka

Hej hej! Jag gick in i vecka 34 idag och för mig känns det som om när man var barn och väntade och väntade på att det skulle bli julafton. Njae..kanske inte riktigt med tanke på all smärta som komma skall..
    Själv har jag haft en jobbig graviditet. Samlat på mig MASSOR med vätska så mina fötter ser ut som elefantfötter, har karpaltunnelsyndrom som tyvärr ej vill släppa och nu har jag fått högt blodtryck. Så jag är heltidssjukskriven och kan knappt röra mig:(. Förlåt, detta var kanske ingen gnälltråd..men det är så jag känner just nu

• akiire

Hej! J
    ag går in i v 33 imorgon. Jag börjar bli otålig nu. =)
    Min graviditet har varit hur bra som helst fram tills en vcka sen dåjag har fått extrema problem med min vänstra höft/ben, Kan knappt gå på benet, bm tror det kan vara ischias nerven som spökar. Har ävn haft högt blodtryck igenom hela graviditeten så jag har varit på måga bm-besök, och går på blodtryckskontroll varannan vecka. Är heltidssjuksriven pga graviditetshypertoni.

• hellokitty

Hej!
    jag går in i v 33 på onsdag. Jag är lärare = ledig hela sommaren. Ska bara in o jobba ca 2 veckor innan terminsstarten plus någon enstaka dag därefter.  Har inga speciella känningar mer än lite foglossning och låga hb-värden, dock inte så besvärande. Ser också fram emot förlossningen o tiden därefter. känns än så länge ganska avlägset, men vips så är sommaren slut... inget man brukar se fram emot, men nu är det ju annorlunda.

• LindaD

Hej Hej Ja gå in i v 35 imån... o ja säger bara SUCK! haha... Femte barnen så de e alla krämpor o detta ha vatt en riktig mardröms graviditet... Så ja hoppas antingen de e över snart el att tiden gå väldigt fort..:)

• Fotoliselotte

Här har vi en till som är däromkring, vecka 34 är jag i. Ni som har svullna fötter, har ni några tips att dela med er av, förutom de gamla vanliga, som att ha fötterna högt och så vidare.....?

Håller med om att längtan är stor nu! Känns som att man aldrig längtat så här mycket innan

• Lindreas

Går också in i vecka 33 idag. :) Och jag tror att jag ändå har haft en väldigt lätt graviditet hittills, när jag hör andra berätta om sina "resor". Lite svullna ben, några mysko bristningar på låren (på fel ledd liksom), lite ryggvärk och hypotyreos, men inget som jag inte kunnat hantera ändå. :)

Visst börjar jag längta lite extra nu, bebis har lagt sig med huvudet neråt nu, och då känns det som att det närmar sig. Spännande! :)

Svullna fötter, Fotoliselotte! Blöta, kalla handdukar om fötterna när de är i högläge brukar kännas jätteskönt, och mycket fotmassage! :)

• jennifer03

hejsan. går in i v 35 i morgon :) längtaer som bara den, folk frågar är du nervös , SJÄLVKLART är jag nervös :) men inte på det sättet som dom tror utan det är av efterlängtan. förlossningen känns inte det minsta skrämmande :D och det är väldigt skönt. har haft helt annat än en smärtfri graviditet. redan v 4 började jag må jätte illa 24/7 , spydde inte så ofta utan hade bara ett väldigt illamående hela tiden. det försvann v 16-17 men då kom halsbrännan istället. har ätit regelbundet med halsbrännetabletter sen dess. får ju inte äta tabletter som har långvarig verkan utan ätit renee och dom håller i sig kanske 1-3 tim så äter de rätt ofta. dyrt och mycket jobbigt. nu kan jag tänka mig att många har halsbränna och vet exakt vad jag pratar om :) det är de jag mest längtar efter att bli av med.

nu när jag har gått in på "upploppet" och är i v 35 snart så har jag mycket smärtor. har foglossningar, för värkar , krämper i magen. gått upp 13 kg allt som allt men det är i stort sett bara massa vätska så ni kan ju tänka er att mina ben och armar ser ut som ballonger. rör mig så mycket som jag kan för att inte bli sängliggandes. sen i morse vakna jag av att jag fick sån J*VLA kramp i vaden, skrek och grätt men inget hjälpte , försökte med allt, sträcka ut o.s.v. tillslut bara slängde jag mig upp och sträckte ut vaden. hjälpte lite men har fortfarande värk men det påverkar bara mitt sätt att gå på, berätta de för min mamma och hon sa bara att det var en del av slutet på graviditeten och att de kommer hända fler gånger!  har mycket mer och så blir man ju absiolut inte hjälpt av att det är 35 grader hela tiden!

HUR HAR DU DET SJÄLV :D ?

• hellokitty

Kramp i vaden känner man ju igen - trampa ner hälen, då brukar det släppa.
    Detta är min tredje graviditet så jag är inte alls nervös för förlossningen, men tänker lite på hur blivande mellanbarnet kommer ta att bli storebror. Han har blivit extra mammig, precis som han förstå att han snart kommer bli åsidosatt... Ni andra med barn, hur många år är det mellan? Mina två är födda -05 resp -07.

• Blippis

Vad bra att jag startade en tråd och sen va jag utan internet hela dagen ha ha ha!!!

Jag har haft en ganska bra graviditet också men det är lite svårt egentligen för min förra var det absolut värsta man kan tänka sig (bland de värre i alla fall) men som tur var kom det en frisk liten flicka från den. Allt som inte var som den förra graviditeten är ju bättre...Är opererad för Graves sjukdom också (tagit bort hela sköldkörteln efter att jag blev jätte dålig under förra förlossningen) så jag medicineras för detta också så man är lite sliten i kroppen nu.

Den här gången spydde jag varje dag mellan vecka 8-13, nu har jag problem med ischias/foglossning i skinkan och några riktigt tråkiga åderbråck i underlivet som värker nå´t fruktansvärt...Det där med kramp har jag också men mest på nätterna.

Vår dotter är född i januari 07 så hon är 3½ nu och jag funderar mycket på och blir väldigt sentimental när det gäller att våran lilla gullefis inte kommer få lika mycket uppmärksamhet. Jag vet ju såklart att hon får en fantastisk gåva i ett syskon men man är ju inte mer än människa och just nu kanske lite känsligare än vanligt. Tänker på det på  kvällarna när jag lägger henne. Tänker att om några veckor kanske jag sitter och ammar och inte kan snoosa på henne lika ofta.... Hon föddes i vecka 38 och min jobbiga graviditet kompenserades av en fantastisk förlossning. Längtar till förlossningen för det är det absolut coolaste jag gjort i hela mitt liv!!!!!

Svar på tråden V.33 idag någon mer som är där nånstans och hur mår ni?