• Suntan5

sorg

Hej alla ensamma föräldrar

Jag separerade från barnens pappa för 1,5 år sedan. Väldigt plötsligt eftersom det framkom att han har varit extremt mycket otrogen och har troligtvis någon form av sex/relationsmissbruk. Om han bara hade kunnat tänka sig att ta tag i det så hade jag stått vid hans sida. Men han var inte redo för det och vill bara bort från mig och alla jobbiga skuldkänslor. Han älskade inte mig längre efter att jag fått reda på allt som hänt sa han. Han sa också att jag aldrig skulle kunna lita på honom igen och sen lade han över en massa på mig. Jag var elak, översittare, egoistisk (som inte hade tackat honom för att han "alltid" skötte hemmet, diska, dammsuga etc) . Jag och han hade inte mycket till samliv men visst, han var en klippa när det gällde städning. Men som jag sa... jag vill ha en jämlik äkta man som vill ha mig. Inte en städerska som tar hand om mig och bäddar ner mig i soffan medan han städar. Jag var som hans tredje barn typ... och när jag sen fick reda på att han hade haft otaliga relationer med andra och inte ville erkänna att han hade problem, då funkade det inte längre.

Nu har jag träffat en ny man och jag har barnen varannan vecka. Allt funkar bra mellan oss men nu när allt runt omkring, barn, dagis, lägenheter, husförsäljning etc har lagt sig så känner jag bara en sån oerhörd sorg.
    Jag KAN bara inte vara lycklig och acceptera vad som har hänt. Jag vill absolut inte leva med barnens pappa, jag känner inte den kärleken för honom. Men jag har så svårt att accpetera att jag bara får ha mina barn varannan vecka. Jag tycker också att det är oerhört svårt att släppa in min nya man i barnens liv, jag känner mig så sårbar.Jag har hela tiden känt att det är rätt med honom, men nu när vi börjar prata om att flytta ihop så vet jag inte längre. Jag vågar inte och jag vet inte om jag kan älska något förutom mina barn.
    Min nya mans relation till mina barn är jättebra men jag är så rädd! Har svårt när han tillrättavisar dem och har även svårt när han leker för mycket med dem och när de tyr sig till honom. Även om om jag samtidigt är glad för det förstås. F-n, det är verkligen svårt att reda ut alla känslor kring detta.

Någon som är i samma sits eller som kan hjälpa mig att reda ut mina tankar...?

• Svar på tråden sorg
  • Tricia

Ja förstår hur du känner och kan bara råda dig att det långsamt, finns ingen brådksa i att flytta ihop. Du är separerad med barn, låt det ta den tid det tar...  Jag har ännu ingen ny man i mitt liv men som jag känner nu kommer det att få ta lååång tid innan jag tar in någon som annat än gäst i mitt o barnens hem. Finns ingen anledning. Om du nu känner dig så ambivalent, prata med en psykolog, det tror jag kan vara jättebra att reda ut dina känslor och sorgen kring att inte ha dina barn hela tiden..

• Suntan5

Hej
    Ja det är jätteskönt att få avlastning av en psykolog. Jag har gått i terapi i många år och det hjälper mig verkligen.
    Det är också skönt att prata med andra i samma sits.
    Tack för ditt meddelande.
    kram 

• Cherrie

Kramar om, Knner med dig. Så jobbigt. Inte konstigt att du känner sorg!
    Antagligen har du behövt tiden tills nu för att klara dig och överleva känslomässigt, och nu när allt lugnat ner sig så kommer sorgen också.

Och som tricia skriver så ha ingen brådska med den nya relationen, låt det ta den tid du behöver =) Det kmmer bli bra!!

Svar på tråden sorg