• Näbbmusen

Playmobil till treåring?

Någon som har erfarenhet av playmobils leksaker?
    Jag funderar på att köpa en brandbil eller liknande till sonen som fyller tre år nästa vecka men vet absolut ingenting om playmobil..

Är han för liten, är det ömtåligt, värt priset?

Det kostar ju en del och kan därför kännas bra att veta vad man får..

Är det små grejjer gentemot priset?

• Svar på tråden Playmobil till treåring?
  • Näbbmusen

Puffar för fullt Sitter med fingret på köpknappen!! Hjälp mig!!!!!

• Dr Mupp

Våra barn har mycket playmobil och det älskar det. Den yngsta är tre, leker en del med sin "playmoped".

• cicci85

Min son är 5, har haft playmobil sen han va runt 3, leker aldrig med det tyvärr. Han fick ärva flera kassar, hur mycket som helst.

• Näbbmusen

Vad bra
    Antar att kvalliten på grejjerna är bra så dom inte pajjar på en gång?

Sitter och tittar på brandbilen med stege och ev en brandhelikopter eller liknande..

Någon som har tips på någon speciell? + mer erfarenheter!!

• Näbbmusen
    cicci85 skrev 2010-07-19 10:14:48 följande:
    Min son är 5, har haft playmobil sen han va runt 3, leker aldrig med det tyvärr. Han fick ärva flera kassar, hur mycket som helst.
    Oj vad trist hur kommer det sig att han inte tycker om dom?
  • cicci85
    Näbbmusen skrev 2010-07-19 10:15:44 följande:
    Oj vad trist hur kommer det sig att han inte tycker om dom?
    vet inte, han fattar nog inte hur man leker med dem... Han gillar mest att bygga ihop legomodeller och sånt. Som det finns en bruksanvisning till eller regler för hur man leker
    men jättebra kvalitet är det tycker jag, hoppas lillebror komemr gilla att leka med det, han har precis fyllt två så han har inte fått prova än...
  • violis

Det är bra kvalité men många små delar som lätt kommer bort. Jag skulle ev köpa det till en tre åring men då plocka bort alla små sakerna och "bara" ge barnet själva bilen så länge-det kan ju vara kul om alla delar finns kvar då barnet är stort nog att uppskatta och hålla koll på alla delarna.
    På förskolan har vi mycket "playmo" och alla barn gillar det och bilarna tex har funnits med i mååånga år men små sakerna ligger i en speciell låda barnen får be om- trots att 40-50 barn (ca 20 barn/avd,)har lekt med vissa av bilarna i säkert 5-10 år så finns nästan alla delar kvar.

• Näbbmusen
    cicci85 skrev 2010-07-19 10:23:17 följande:
    vet inte, han fattar nog inte hur man leker med dem... Han gillar mest att bygga ihop legomodeller och sånt. Som det finns en bruksanvisning till eller regler för hur man leker
    men jättebra kvalitet är det tycker jag, hoppas lillebror komemr gilla att leka med det, han har precis fyllt två så han har inte fått prova än...
    Okej Bra kvalitet är ju det man är ute efter!!
  • Näbbmusen
    violis skrev 2010-07-19 10:33:01 följande:
    Det är bra kvalité men många små delar som lätt kommer bort. Jag skulle ev köpa det till en tre åring men då plocka bort alla små sakerna och "bara" ge barnet själva bilen så länge-det kan ju vara kul om alla delar finns kvar då barnet är stort nog att uppskatta och hålla koll på alla delarna.
    På förskolan har vi mycket "playmo" och alla barn gillar det och bilarna tex har funnits med i mååånga år men små sakerna ligger i en speciell låda barnen får be om- trots att 40-50 barn (ca 20 barn/avd,)har lekt med vissa av bilarna i säkert 5-10 år så finns nästan alla delar kvar.
    Jaa det verkar vara en bra ide, får gå igenom grejjerna när han får dom! Tack för tipset!
Svar på tråden Playmobil till treåring?